Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΟΥΒΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ στο κινηματοθέατρο ΤΡΙΑΝΟΝ από 26//07 έως 1/08

 Mε αφορμή την επέτειο της 26 Ιουλίου που ήταν και η έναρξη της επανάστασης της Κούβας,επτά ημέρες κουβανέζικου κινηματογράφου(στο κινηματοθέατρο ΤΡΙΑΝΟΝ) θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι ανήσυχοι κινηματογραφόφιλοι μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού!                                                                                 Η επίσημη πρεμιέρα του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 26/7 στις 21:00 η ώρα με ομιλία εκπροσώπου της Πρεσβείας της Κούβας και καλλιτεχνικό πρόγραμμά και θα ακολουθήσει προβολή ταινίας.                                                                                                                                  Αυτό το μίνι φεστιβάλ κουβανέζικου κινηματογράφου διοργανώνεται σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Κούβας στην Ελλάδα και θα προβληθούν συνολικά 33 ταινίες, ανάμεσα στις οποίες και ορισμένα αριστουργήματα ή σπάνιες ταινίες, που δεν πρέπει να χάσετε.                                                              Οι ταινίες
1. ΛΟΥΤΣΙΑ (Lucia)
2. ΜΝΗΜΕΣ ΥΠΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (Memorias Del Subdesarrolio)
3. Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΑΝΤΙΑΓΚΟ ΑΛΒΑΡΕΖ (Santiago Alvarez)
4. ΒIΒΑ ΚΟYΒΑ (Viva Cuba)
5. ΜΠΟΥΕΝΑ ΒΙΣΤΑ ΣΟΣΙΑΛ ΚΛΑΜΠ (Buena vista social club)
6. Ο ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΥΒΑ (Hemingway´s Cuba)
7. H ΑΛΕΙΔΑ ΓΚΕΒΑΡΑ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ
8. Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΦΑΛΑΓΓΑΣ 4 (Un Relato Sobre El Jefe De La C.4)
9. ΦΙΔΕΛ: ΌΤΑΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΤΟΝ ΤΣΕ (Fidel Racconta Il ‘Che’)
10. ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ, ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΦΤΑΣΕ ΚΑΝΕΙΣ
11. ΤΟ ΦΩΤΕΙΝΟ ΒΟΥΝΟ (Montana de Luz)
12. Ο ΕΡΩΤΑΣ, Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ, Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
13. ΤΣΕ, ΚΟΜΑΝΤΑΝΤΕ, ΦΙΛΕ (Che Comandante Amigo)
14. H ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ (El Regreso)
15. ΚΟΥΜΠΑΝ ΣΤΟΡΥ (Cuban story)
16. ΜΟΥZΙΚΑ ΚΟΥΜΠΑΝΑ (Musica Cubana)
17. ΕΜΠAΡΓΚΟ (Bloqueo, la guerra contra Cuba)
18. VAMPIROS EN HABANA
19. SUITE HABANA
20. PAGINAS DEL DIARIO DE MAURICIO
21. NOSOTROS, LA MUSICA ( Έμεις, η Μουσική.)
22. LOS DIOSES ROTOS (Έκπτωτοι Θεοί )
23. LAS DOCE SILLAS (Οι δώδεκα καρέκλες )
24. LA MUERTE DE UN BUROCRATA (Ο θάνατος ενός γραφειοκράτη)
25. LA BENDICION CUBANA (Η κουβανική ευλογία)
26. Kangamba
27. Guantanamera
28. FRESA Y CHOCOLATE (ΦΡΑΟΥΛΑ ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ)
29. CLANDESTINOS
30. EL BENNY (Μπένι )
31. EL BRIGADISTA (THE TEACHER )
32. ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΑΓΑΠΗ (AMOR VERTICAL)
33. ΚΟΥΜΠΑΝΙΣΙΜΟ (Cubanissimo)

ΛΟΥΤΣΙΑ (Lucia)

Σκηνοθεσία: Ουμπέρτο Σόλας
Έτος: 1968, Διάρκεια: 116΄
Σενάριο: Ουμπέρτο Σόλας, Χούλιο Γκάρσια Εσπινόζα, Νέλσον Ροντρίγκεζ
Φωτογραφία: Χόρχε Χερέρα
Μουσική: Λέο Μπρούβερ, Χοσεΐτο Φερνάντεζ
Παίζουν: Ρακέλ Ραβουέλτα, Ελίντα Νουνέζ, Αντέλα Λέγκρα
Βραβεία: Χρυσό Μετάλλιο και βραβείο ΦΙΠΕΡΣΙ Φεστιβάλ Μόσχας 1969,
Βραβείο Χρυσή Υδρόγειος Φεστιβάλ Τόκιο 1970 κ.α.

Η Λουτσία, αριστούργημα του κουβανικού κινηματογράφου, είναι μίας σπονδυλωτή ταινία με τρεις αυτόνομες ιστορίες που έχουν ωστόσο έναν κοινό συνδετικό κρίκο: τοποθετούνται χρονικά σε 3 χαρακτηριστικές περιόδους του αγώνα για την απελευθέρωση της Κούβας, έχουν για ηρωίδα πάντα μια γυναίκα ονόματι Λουτσία, σε κάθε σκετς ο αφηγηματικός άξονας είναι κεντρωμένος γύρω από μια ερωτική ιστορία. Το πρώτο επεισόδιο μας μεταφέρει στα 1895,στην εποχή της Ισπανικής αποικιοκρατίας, όταν μία αριστοκρατική οικογένεια διχάζεται ανάμεσα σε αριστοκράτες και αντάρτες. Ο Ουμπέρτο Σόλας ανατρέχει σ’ένα μπαρόκ στυλ που θυμίζει Βισκόντι, τον κατεξοχήν σκηνοθέτη που κατέγραψε την παρακμή της αριστοκρατίας. Στο δεύτερο επεισόδιο, βρισκόμαστε στο 1932,περίοδο της δικτατορίας του Ματσάντο, όπου η αμερικανική νεοαποικιοκρατία έχει πάρει τη θέση των Ισπανών. Ωστόσο, αποδεικνύεται πως οι νέοι κυβερνώντες είναι το ίδιο διεφθαρμένοι με τους παλιούς. Στην τρίτη ιστορία ο Σόλας περιγράφει τα προβλήματα μιας όμορφης αγρότισσας στην Κούβα του Κάστρο, που ο ζηλιάρης άνδρας της δεν την αφήνει να πηγαίνει στο λαϊκό πανεπιστήμιο. Σε αντίθεση με άλλες σπονδυλωτές ταινίες, και τα τρία σκετς της Λουτσίας είναι ολοκληρωμένες ιστορίες που μιλούν η κάθε μια με τον τρόπο της για τους εκάστοτε κυρίαρχους εχθρούς της Κούβας και τους αγώνες του κουβανικού λαού για την απελευθέρωσή του.

ΜΝΗΜΕΣ ΥΠΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (Memorias Del Subdesarrolio)

Σκηνοθεσία: Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα
Έτος: 1968
Διάρκεια: 104’
Σενάριο: Τ. Γκ. Αλέα από το μυθιστόρημα Εντμούντο Ντεσνόες
Φωτογραφία: Ραμόν Φ. Σουάρεζ
Μουσική: Λέο Μπράουερ
Παίζουν: Σέρτζιο Κοριέρι, Νταίζυ Γκρανάντος, Εσλίντα Νούνιεζ, Μπεατρίς Ποντσόρα

Ο σκηνοθέτης Αλέα θίγει σε αυτήν την ταινία το θέμα των αστικών κατάλοιπων της παλιάς τάξης και των δυσκολιών προσαρμογής στη νέα κοινωνική πραγματικότητα. Η ιστορία του φιλμ τοποθετείται το 1961 δύο χρόνια μετά την επικράτηση του νέου καθεστώτος. Ο κεντρικός ήρωας είναι ένας καλλιεργημένος αστός που αρνήθηκε να ακολουθήσει τη γυναίκα του, τους γονείς του και τους φίλους του στην Αμερική κι έμεινε μόνος του στην Κούβα, παρατηρητής και σχολιαστής των μεταλλαγών που γίνεται στη χώρα του. Προτιμά να παραμείνει στην Αβάνα και μολονότι υποστηρίζει την επανάσταση, έστω κι αν δεν καταλαβαίνει πλήρως τους στόχους της, δεν αποφασίζει να πάρει μέρος στο χτίσιμο της νέας κοινωνίας. Ζει χωρίς να δουλεύει. Ήρωας εξαιρετικά αντιφατικός, που μένει απελπιστικά αδρανής όταν ξεσπά η κρίση στον Κόλπο των Χοίρων κι όλη η χώρα κινητοποιείται για να αντιμετωπίσει την αμερικανική εισβολή.

Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΑΝΤΙΑΓΚΟ ΑΛΒΑΡΕΖ (Santiago Alvarez)

Σκηνοθεσία: Σαντιάγκο Αλβάρεζ
Έτος: 1965-77
Διάρκεια: 120’
Ντοκιμαντέρ

Εφτά ντοκιμαντέρ του Κουβανού Σαντιάγκο Αλβάρεζ, που βραβεύτηκαν σε διεθνή Φεστιβάλ.

ΒIΒΑ ΚΟYΒΑ (Viva Cuba)

Σκηνοθεσία: Χουάν Κάρλος Κρεμάτα Μαλμπέρτι
Συνσκηνοθέτις: Iraida Malberti Cabrera
Σενάριο: Manolito Rodriguez Ramirez, Juan Carlos Cremata Malberti
Φωτογραφία: Alejandro Perez Gomez
Μοντάζ: Angelica Salvador Alonso
Μουσική: Amaury Ramirez Malberti, Slim Pezin
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Guillermo Ramirez Malberti
Παραγωγός: Eric Brach, Nicolas Duval-Adassovsky
Συμπαραγωγοί: Inti Herrera Nunez, Juan Carlos Cremata Malberti
Διεύθυνση Παραγωγής Luis Oriando Fernandez Almeida
Παραγωγή: Casa Productora de la Television Cubana, Quad Productions, La Colmenita, El Ingenio
Παίζουν: Malu Tarrau Broche, Jorgito Milo Avila, uisa Maria Jimenez Rodriguez, Larisa Vega Alamar, Lieter Ledesma Alberto

Βραβείο Ecran Junior Φεστιβάλ Καννών

Η Μαλού και ο Ζονγκίτο, δυο μικρά παιδιά στην Αβάνα, έχουν δώσει όρκο πως θα μείνουν φίλοι για μια ολόκληρη ζωή. Τα σπίτια τους αντικριστά στον ίδιο δρόμο, οι φαμίλιες τους από δυο διαφορετικούς κόσμους. Σε αντίθεση με τη λαϊκή οικογένεια του Ζονγκίτο, η Μαλού ζει σε ένα πολυτελές περιβάλλον με τη μητέρα της και τον ξένο πατριό της, που θέλει να πάρει γυναίκα και κόρη μακριά από την Κούβα. Όταν η γιαγιά της πεθάνει, ο ξενιτεμός είναι πιο κοντά από ποτέ. Μπροστά στον κίνδυνο της απώλειας της παντοτινής φιλίας τους, τα δυο παιδιά, θα ταξιδέψουν στην άλλη άκρη της Κούβας, για να βρουν τον πραγματικό πατέρα της Μαλού, μοναδική ελπίδα για την αγάπη τους.

ΜΠΟΥΕΝΑ ΒΙΣΤΑ ΣΟΣΙΑΛ ΚΛΑΜΠ (Buena vista social club)

Σκηνοθεσία: Βίμ Βέντερς
Διάρκεια: 105΄
Παίζουν: Κομπέι Σεγούντο, Ελιάδες Οχόα, Ράι Κούντερ, Χοακίν Φερρέρ, Ιμπραήμ Φερρέρ

Στο ντοκιμαντέρ αυτό ο Βιμ Βέντερς μας ταξιδεύει ως τα los barrios, της ισπανόφωνες συνοικίες της Κούβας, για να βρει και να ενώσει τους Super Abuelos! Δεν πρόκειται για κάποιο νεανικό συγκρότημα αλλά το ακριβώς αντίθετο.

Πρόκειται για καλλιτέχνες της λάτιν τζαζ, πολύ μεγάλους πια σε ηλικία και σίγουρα υπεύθυνους για το ότι κρατήθηκε ως τώρα ζωντανή η μουσική παράδοση των ρυθμών sones και των boleros της πατρίδας τους. Ανάμεσα σε αυτούς τους ξεχασμένους μουσικούς θρύλους είναι: ο 80χρονος πιανίστας Ρούμπεν Γκονζάλες, η Ομάρα Πορτουόντο (χαρακτηρίστηκε ως η «Έντιθ Πιάφ της Κούβας»), ο υπέροχος Μπαραμπαρίτο Τόρες και ο 70χρονος Ιμπραήμ Φερρέρ, που η μελωδική, αισθαντική φωνή του μεταφέρει στο αυτί του ακροατή όλη την ομορφιά και το χρώμα της Κούβας.

Ο ΧΕΜΙΝΓΟΥΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΥΒΑ (Hemingway´s Cuba)

Σκηνοθεσία: Στέφεν Κρίσμαν
Σενάριο: Στέφεν Κρίσμαν, Τζ. Γκάρετ Γκλόβερ, Τεντ Νίλσον
Διάρκεια: 42΄, Μοντάζ: Μπράιαν Ρίτσχερτ
Φωτογραφία: Γκόρντι Γουότερμαν

Κούβα, ένα νησί όπου το πάθος και η πολιτική ενώθηκαν για να γεννήσουν μια μοναδική εθνότητα που αποτελείται από ξεχωριστούς ανθρώπους. Από τα χρόνια πριν την επανάσταση, δεκάδες ήταν οι επώνυμοι που επισκέφθηκαν και μαγεύτηκαν από το νησί, τους ανθρώπους, την μουσική του, τους ρυθμούς της Κούβας. Ο Έρνεστ Χέμινγουέι ήταν ένας από αυτούς, ακόμα στα μπαρ της Αβάνας μια θέση είναι κρατημένη για τον μεγάλο συγγραφέα. Μέσα από σπάνιο υλικό από κρατικά αρχεία, συνεντεύξεις από ανθρώπους που τον γνώρισαν, αναδύεται το πορτραίτο ενός γνήσιου εραστή της ζωής αλλά και της μοναδικής ατμόσφαιρας του σμαραγδένιου παραδείσου της Καραϊβικής.

ΚΟΥΜΠΑΝΙΣΙΜΟ (Cubanissimo)

Σκηνοθεσία: Φίλιπ Μπλοτ
Διάρκεια: 90΄

Cubanissimo. Μια συναρπαστική όσο και διασκεδαστική περιήγηση στην απίστευτη ποικιλία της Κουβανικής μουσικής κληρονομιάς. Από το Τσα – Τσα στο Μπολερό κι από τη Σάλσα στη Ρούμπα, όλες οι τάσεις της μουσικής που ξεσηκώνει για χορό και αναστατώνει τις αισθήσεις. Όλα τα μυθικά ονόματα της Κουβανικής μουσικής σκηνής. Ροζέντο Ρουίζ, Φαουστίνο Οράμας, Μπόλα Ντε Νιέβε, Ραφαέλ Μπακάλο, Μπεατρίζ Μαρκέζ, Λίνο Μπόρχες, Αλίνα Τόρες, Χοσέ Αντόνιο Μέντεζ, Ομάρα Πορτουόντο, Χοράσιο Ολιβέρα, Φρανσίσκο Οράμας, Ανχελίτο Ντίαζ, Έλενα Μπουρκέ, Πάντσο Άματ, Μπένι Μορέ. Αλλά και τα φημισμένα συγκροτήματα Αγκούρι – Γιο, Λας Σίκας Ντελ Σολ, Λος Τρες Ντε Λα Χαμπάν. Μέσα από σπάνιο αρχειακό υλικό και συνεντεύξεις, μια καθαρή ματιά στην αυθεντική κουλτούρα του παραδεισένιου νησιού και στην καθημερινότητα λαού και καλλιτεχνών.

H ΑΛΕΙΔΑ ΓΚΕΒΑΡΑ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΗΣ

Aleida Guevara Remembers Her Father
Σκηνοθεσία/Σενάριο: Κάρλος Αλμπέρτα Γκαρσία
Παραγωγή: Pedro Bosch
Β.σκηνοθέτη: Yamile Lopez
Ήχος: Orlando Fundichely
Μοντάζ: Sadiel Bulnes
Φωτογραφία: Juan Jose Diaz
Μουσική: Edesio Alejandro, Ernesto Cisnero
Διάρκεια : 34΄
Η Aleida Guevara θυμάται με μεγάλη τρυφερότητα και διορατικότητα τον άνθρωπο που όλος ο κόσμος ξέρει ως Τσε. Ποιος ήταν ο πραγματικός Τσε; Η Aleida Guevara, η μεγαλύτερή του κόρη, που ήταν επτά χρονών όταν ο πατέρας της πέθανε, διαχωρίζει τον άνθρωπο από το μύθο. Αυτό το συγκινητικό ντοκιμαντέρ αποκαλύπτει τον εξαιρετικό δεσμό ανάμεσα στους γονείς της και περιγράφει τη μεγάλη τρυφερότητα του Τσε. Η Aleida αφηγείται λεπτομερώς αρκετά περιστατικά από την παιδική της ηλικία και περιγράφει το πώς αποδέχτηκε την απόφαση του πατέρα της να πάει στη Βολιβία, καθώς και την απόφασή της να ακολουθήσει τα βήματά του σα γιατρός και ακτιβίστρια.

Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΦΑΛΑΓΓΑΣ 4 (Un Relato Sobre El Jefe De La C.4)

Σκηνοθεσία: Σέρχιο Χιράλ
Διανομή: NEW STAR
Παραγωγή: Ronaldo Gomez, Humberto Hernandez
Σενάριο: Sergio Giral
Μοντάζ: Roberto Brava
Φωτογραφία: Lula Garcia
Βασισμένο στο ποίημα “ CHE,COMANDANTE, AMIGO” του Nikolas Guillen
Μουσική: Sergio Villar
Γλώσσα: Ισπανικά
Διάρκεια : 37΄

Ο Τσε Γκεβάρα συμμετείχε στο επιτελείο της πρώτης ομάδας ανταρτών που αποβιβάστηκε στην Κούβα με το θρυλικό πλοίο Γκράνμα. Στις μάχες που ακολούθησαν αναδείχθηκαν όχι μόνο η γενναιότητα και η αυταπάρνηση, αλλά και οι σπάνιες ηγετικές του ικανότητες. O Φιδέλ όρισε τον Τσε ως αρχηγό μιας από τις φάλαγγες του επαναστατικού στρατού, της Φάλαγγας 4. Σύντομα ο Τσε και οι σύντροφοί του θα έμπαιναν θριαμβευτές στην Αβάνα. Η πορεία του Τσε και των συντρόφων του καταγράφεται μέσα από τις σπάνιες, συγκλονιστικές εικόνες του ντοκιμαντέρ του Σέρχιο Χιράλ.

ΦΙΔΕΛ: ΌΤΑΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΤΟΝ ΤΣΕ (Fidel Racconta Il ‘Che’)

Σκηνοθεσία: Gianni Mina
Διανομή: NEW STAR
Μοντάζ: Antonio Fusco
Φωτογραφία: Roberto Girometti
Γλώσσα: Ισπανικά
Μεταγλώττιση: Ιταλικά
Διάρκεια: 57΄, Έτος:1987

Ο Φιδέλ μιλά για την προσωπική του σχέση με τον Τσε. Οι αποκαλύψεις του σε συνδυασμό με το σπάνιο οπτικοακουστικό υλικό απ’ ευθείας από τα αρχεία της Κούβας αποκτούν εξαιρετικό ιστορικό-πολιτικό ενδιαφέρον, αφού για πρώτη φορά ο Κομαντάντε αναφέρεται σε άγνωστες πτυχές της συντροφικής, αφοσιωμένης φιλίας του με τον μεγάλο επαναστάτη. Μια φιλία που άρχισε στο Μεξικό τη δεκαετία του ’50 κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της επανάστασης. Ο Φιδέλ αναπολεί το θάρρος, την εντιμότητα, αλλά και την αυταπάρνηση του συντρόφου του, ταγμένου στο όνειρο της απελευθέρωσης της Λατινικής Αμερικής. Συγχρόνως, καταθέτει τη δική του ανάλυση για τους παράγοντες που εμπόδισαν την υλοποίηση του σχεδίου του Τσε και τελικά οδήγησαν στη δολοφονία του στις 8 Οκτωβρίου 1967.

ΤΣΕ ΓΚΕΒΑΡΑ, ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΦΤΑΣΕ ΚΑΝΕΙΣ
Che Guevara, donde nunca jamás se lo imaginan

Σκηνοθεσία: Μανουέλ Πέρεζ Παρέρες
Διεύ/ση παραγωγής: Mayra Segura
Παραγωγή: Juan Luis Galiardo, Camilo Vives, Alberto Segura
Μοντάζ: Pedro Suarez
Σενάριο: Manuel Perez
Μουσική: Edesio Alejandro, Ernesto Cisnero
Φωτογραφικά αρχεία από: Περιοδικό BOHEMIA, Εφημερίδα GRANMA
Γλώσσα: Αγγλικά και Ισπανικά
Διάρκεια:55΄

Η έντονη και παθιασμένη ζωή του Aργεντίνου-Kουβανού επαναστάτη, που στα 39 του χρόνια, το 1967, δολοφονήθηκε στη Βολιβία, στην τελευταία του προσπάθεια να διευρύνει τον αγώνα για κοινωνική δικαιοσύνη. Το ντοκιμαντέρ αποτελεί μια σύνθεση ανέκδοτων εικόνων, που μας φέρνουν σε επαφή με αυτό το σύμβολο της θυσίας, του σθένους και της τρυφερότητας

Trivia

Το ντοκιμαντέρ του Manuel Pérez Paredes, ο τίτλος του οποίου προέρχεται από έναν στίχο του ποιητή Eliseo Diego, αποτελεί μια πολύ σημαντική συνεισφορά στη φιλμογραφία σχετικά με τον Ερνέστο Τσε Γκεβάρα. Για τον σκηνοθέτη, το ντοκιμαντέρ πλησιάζει την επαναστατική ζωή του Τσε και επιβεβαιώνει το μεγαλείο του: «Είναι για μένα ο πιο ειλικρινής φόρος τιμής για αυτό το παγκόσμιο σύμβολο. Νιώθω ότι έχω ένα μεγάλο ηθικό χρέος απέναντί του, που μόλις τώρα πιστεύω ότι μπόρεσα να ξεπληρώσω, αν και στάθηκε αδύνατο να αναλύσουμε διεξοδικά μια τόσο δημιουργική προσωπικότητα, μόλις σε 52 λεπτά».

ΤΟ ΦΩΤΕΙΝΟ ΒΟΥΝΟ (Montana de Luz)

Σκηνοθεσία: Γκιγιέρμο Θεντένο, Αλεχάντρο Χιλ, Αλεχάντρο Ραμίρεθ, Ραφαέλ Σολίς
Κείμενα: Γκιγιέρμο Θεντένο
Διάρκεια: 53΄
Μουσική: Χοσέ Γαλίνο
Μοντάζ: Ρικάρντο Μιράντα

Με βαθύ καλλιτεχνικό αισθητήριο και ειλικρίνεια, το ντοκιμαντέρ «Το Φωτεινο Βουνο» σκιαγραφεί το πορτραίτο μιας ιδιαίτερης κοινότητας όπου τίποτα δεν είναι απόλυτα βέβαιο εκτός από την ελπίδα. Πρόκειται για ένα μέρος όπου κάθε παιδί που γεννιέται σημάνει την έναρξη νέων και περισσότερων παιδικών ονείρων. Το ντοκιμαντέρ προβάλλει την συνεργασία των Κουβανών Γιατρών με τους ανθρώπους του Τρίτου κόσμου και τονίζει το μήνυμα της αλληλεγγύης και του ουμανισμού με φόντο το ορφανοτροφείο «Montana de Luz».

Ο ΕΡΩΤΑΣ, Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ, Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
(El Amor, La Politica, La Rebeldia)

Σκηνοθεσία/Σενάριο: Teresita Gomez
Παραγωγή: Mundo Latino Cronodata, Ernesto Muñoz
Μοντάζ: Victor Gomez
Μουσική: Mauro Sabbione
Bασισμένο στο βιβλίο της Liliana Bucellini
Γλώσσα: Ισπανικά
COPYRIGHT: 1995
Διάρκεια: 46΄

Βασισμένο στο βιβλίο «Τσε: Ο έρωτας, η πολιτική, η επανάσταση», το ντοκιμαντέρ αφηγείται τη ζωή και τη δράση του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα από τη γέννησή του μέχρι τη δολοφονία του στη Βολιβία. Περιλαμβάνει πολλά ανέκδοτα στιγμιότυπα από τα αρχεία της Δημοκρατίας της Κούβας και καινούρια πλάνα από την Κούβα του σήμερα.

ΤΣΕ, ΚΟΜΑΝΤΑΝΤΕ, ΦΙΛΕ (Che Comandante Amigo)

Σκηνοθεσία/Σενάριο: Μπερνάμπε Χερνάντεζ, Χοσέ Παδρόν, Χόρχε Χαϊντού,Πεπίν Ροντρίγκες, Ρολάντο Μπάουτε, Ορλάντο ντε λα Χουέρ, Ρένε Αβίλα, Αλμπέρτο Βαλτές, Αουζέμπιο Ορτίζ
Παραγωγή: ICAIC
Διεύθυνση παραγωγής: Orlando de la Huerta
Φωτογραφία: Jorge Haydú
Μοντάζ: Rolando Baute
Μουσική: Pablo Milanés
Γλώσσα: Ισπανικά
Διάρκεια: 16΄
Έτος: 1977

Το ποίημα του Νικολά Γκιγιέν «Τσε, κομαντάντε, φίλε» χρησιμεύει ως η βάση, για να καταδείξει τη σχέση του Τσε Γκεβάρα με την κουβανική πραγματικότητα εκείνων των χρόνων. Το ντοκιμαν περιέχει βιογραφικά στοιχεία του μεγάλου επαναστάτη και σκιαγραφεί χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του.

H ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ (El Regreso)

Σκηνοθεσία: Όττο Μιγκέλ Γκουσμάν Γκιερέρο
Παραγωγή: Enrique Prendes
Μοντάζ: Jose e. Alexandre
Σενάριο: Otto Miguel Guzman, Esteban Perea
Ήχος: Patricia Muñoa
Γλώσσα: Ισπανικά
Διάρκεια: 40΄

Ένας νεαρός γιατρός από την Αργεντινή μεταμορφώνεται σε διοικητή (κομαντάντε) αντάρτη που πολεμάει στην Κούβα ενάντια σε ένα τύραννο. Μετά την επιτυχία της επανάστασης, τα ιδανικά του για την ελευθερία και την δικαιοσύνη τον οδηγούν στη δημιουργία μιας ομάδας ανταρτών για την απελευθέρωση της Βολιβίας, όπου και πεθαίνει. Μια τυχαία φωτογραφία θα απαθανατίσει την εικόνα του σε ολόκληρο τον κόσμο.

ΚΟΥΜΠΑΝ ΣΤΟΡΥ (Cuban story)

Σκηνοθεσία – Σενάριο – Παραγωγή: Βιτόρ Παλέν
Παίζουν: Errol Flynn, Florence Aadland, Beverly Aadland, Fulgencio Batista, Fidel Castro

Αυτή η πραγματικά επαναστατική ταινία είναι σίγουρα η μοναδική στην ιστορία όπου συνυπάρχουν ο Έρολ Φλίν και ο Φιδέλ Κάστρο! Στη δεκαετία του ’50, ο Έρολ Φλίν και ο παραγωγός Βίκτορ Πάλεν ήταν ιδιωκτήτες μιας κινηματογραφικής αίθουσας στην Αβάνα. Έτυχε να είναι εκεί όταν η επανάσταση του Κάστρο ξέσπασε γύρω τους, οπότε πήραν τους δρόμους με τις κάμερές τους για να κινηματογραφήσουν την ιστορία όπως συνέβη, στο σημείο που συνέβη. Το αποτέλεσμα ήταν αυτό το μοναδικής σημασίας και ρεαλιστικότητας ντοκιμαντέρ για την άνοδο του Κάστρο.

ΜΟΥZΙΚΑ ΚΟΥΜΠΑΝΑ (Musica Cubana)

Σκηνοθεσία: Γκέρμαν Κραλ,
Παίζουν: Pio Leyva, Barbaro Marin, Mario ΑMayitoΑ Rivera, Telmary Diaz, Osdalgia Lesmes
Διάρκεια: 90΄

Ο ταξιτζής Barbaro συνοδεύει τον 87χρονο Κουβανό θρύλο της μουσικής Pio Leyva. Ο πρωτεργάτης του φημισμένου ΑBuena Vista Social ClubΑ ψάχνει τα φρέσκα ταλέντα της Κουβανέζικης μουσικής. Η ιδιότυπη μπάντα που θα σχηματιστεί περιλαμβάνει νέους και χαρισματικούς ανθρώπους από διαφορετικά μουσικά είδη, που θα ενωθούν κάτω από την καθοδήγηση του Leyva. Η ταινία καταγράφει τις ακροάσεις των μουσικών και τις πρόβες που ακολουθούν, περιλαμβάνοντας μερικά από τα πλέον κλασικά τραγούδια της Κουβανέζικης μουσικής. Η πορεία του συγκροτήματος φτάνει μέχρι το Τόκιο με την πρώτη τους μεγάλη συναυλία στην οποία αποκαλύπτουν το -εύγλωττο- όνομα που επέλεξαν για το συγκρότημα: «The Sons of Cuba».

ΕΜΠAΡΓΚΟ (Bloqueo, la guerra contra Cuba)

Σκηνοθεσία: Ντανιέλ Ντεσαλόμς
Διάρκεια: 84΄

Η ιστορία είναι γνωστή: Το εμπάργκο της Κούβας ισχύει εδώ και 50 χρόνια. Ακόμη κι αν η δικαστική απόφαση ήταν του Τζ. Φ. Κέννεντι, τον Φεβρουάριο του 1962, τα μέτρα τέθηκαν σε ισχύ ακριβώς μετά από τον θρίαμβο της Κουβανικής Επανάστασης, πριν ακόμη ο Φιδέλ Κάστρο ξεκαθαρήσει τον σοσιαλιστικό χαρακτήρα της. Το ντοκιμαντέρ θέτει ερωτήματα που θα μπορούσε να θέσει ο καθένας πάνω σε αυτά τα μέτρα, και τα οποία ώθησαν τη γη του Χοσέ Μαρτί στην απώλεια τουλάχιστον 82 δισεκατομμυρίων δολλαρίων. Είναι μια μελέτη που χτίστηκε γύρω από τις μαρτυρίες πέντε υψηλά ιστάμενων Κυβερνητικών αξιοματούχων της Κούβας, σύμφωνα με τους οποίους το νησί ζει ένα μαρτύριο από τότε.

VAMPIROS EN HABANA
Βρικόλακες στην Αβάνα

Κούβα/Ισπανία – 1985 – Animation– 71΄- Έγχρωμο

Σκηνοθεσία: Juan Padron
Σενάριο: Ernest Padron, Juan Padron
Παραγωγή: ICAIC/ ΤV Espanola/Durmiok Produciones Μουσική: Manuel Duchesne Cuzan
Φωτογραφία: Adalberto Hernandez
Με τους (φωνές): Manuela Marin, Margarita Aguero, Frank Gonzales, Irela Brabo κ.α

Το σκηνικό στήνεται στην Αβάνα του 1933. Ένας Κουβανός επιστήμονας ανακαλύπτει το φίλτρο που επιτρέπει στους βρικόλακες να ζουν και στο φως της ημέρας. Όταν τα νέα εξαπλώνονται σε όλο τον κόσμο και οι βρικόλακες στήνουν ένα συνέδριο, που όμως αποτελείται από βρικόλακες- γκάνγκστερ, για να βάλουν στο χέρι τη νέα αυτή τη νέα φόρμουλα. Αυτό καταλήγει σε μια σκληρή μάχη μεταξύ Αμερικανών και Ανατολικοευρωπαίων βρικολάκων. Στη μέση βρίσκεται νεαρός γιος του επιστήμονα (και τρομπετίστα), που δεν έχει ιδέα για το τι πραγματικά είναι, μιας και η φόρμουλα του επιτρέπει να κάνει όλα αυτά που οι υπόλοιποι δεν μπορούν. Ένα τρελό κυνηγητό ξεκινά με «κακούς», αστυνομία, βρικόλακες και άλλα τέρατα, τον ήρωα μας και το κορίτσι του. Ποιος όμως θα καταφέρει να πάρει το «Vampisol»;

SUITE HABANA

Βραβείο Signis San Sebastian 2003, Βραβείο Σκηνοθεσίας, Μουσικής, Ήχου, Fipresci Havana Film Festival 2003, Υποψήφιο Καλυτερο Ντοκιμαντέρ Goya Awards 2004
Κούβα – 2003- Ντοκιμαντέρ – 84’ – Έγχρωμο

Σκηνοθεσία: Fernando Pérez
Σενάριο: Fernando Pérez
Παραγωγή: ICAIC
Μουσική: Edesio Alejandro, Fernando Pérez
Φωτογραφία: Raúl Perez Ureta

Μέσα στην πολυπλοκότητα προσώπων και τοποθεσιών, διασταυρώνονται οι ιστορίες ανώνυμων ανθρώπων σε ένα ταξίδι στη μέρα και τη νύχτα. Σε ένα τοπίο εναλλασσόμενο και εξαιρετικά ιδιόμορφο, μέσα στην καρδιά και το ρυθμό της πόλης, συναντάμε χαρακτήρες που ο καθένας αντιπροσωπεύει το φάσμα των κοινωνικών ομάδων που υπάρχουν σήμερα στην Αβάνα.

Οι εικόνες με τη συνοδεία μόνο μουσικής και ήχων, μας κάνουν θεατές στις ζωές δέκα απλών Κουβανών, στην καθημερινότητα τους. Δεν υπάρχουν επαγγελματίες ηθοποιοί. Μία νεαρή μπαλαρίνα, μία γηραιά κυρία που πουλάει φιστίκια, ένα παιδί με σύνδρομο Down στο χώρο του, ένας γιατρός που αποχαιρετά τον αδερφό του και ονειρεύεται να γίνει ηθοποιός, είναι μερικοί από τους χαρακτήρες, που μας βάζουν για λίγο στις ζωές τους.

PAGINAS DEL DIARIO DE MAURICIO

Σελίδες από το ημερολόγιο του Μαουρίτσιο
Υποψήφιο Grand Prix des Amériques Montreal World Film Festival 2006
Κούβα/Ισπανία/Μεξικο – 2006 – Δράμα – 135΄- Έγχρωμο

Σκηνοθεσία: Manuel Pérez Paredes
Σενάριο: Manuel Pérez Paredes
Παραγωγή: ICAIC (Cuba), Fenic PC (Spain) & Churubusco Azteca (Mexico)
Μουσική: Miguel Núñez, Pablo Milanés
Φωτογραφία: Raúl Rodríguez
Με τους: Rolando Brito / Blanca Rosa Blanco / Larisa Vega / Enrique Molina

Αβάνα. Σεπτέμβριος 2000. Οι Ολυμπιακοί αγώνες στο Σύδνεϋ. Ένας άντρας ετοιμάζεται να γιορτάσει τα εξηκοστά του γενέθλια, συντετριμμένος από τον ξαφνικό θάνατο της γυναίκας του. Περάσματα στα τελευταία δώδεκα χρόνια της ζωής
του μαζί με flashbacks από πρόσφατα σημαντικά γεγονότα που οδηγούν σε αυτή
την ημέρα. Προσωπικές στιγμές σε συνδυασμό με κοινωνικά γεγονότα της τελευταίας δεκαετίας του 20ου αιώνα στην Κούβα. Μιας δεκαετίας που πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές στιγμάτισαν την ηθική και τις βάσεις μιας γενιάς, που είναι
η πρώτη που θα μπει στη νέα χιλιετία μετά την Επανάσταση.

NOSOTROS, LA MUSICA
Έμεις, η Μουσική.

Κούβα- 1964 – Ντοκιμαντέρ- 66΄ – Α/Μ
Σκηνοθεσία: Rogelio París

Τα πιο δημοφιλή τραγούδια, οι πιο γνωστοί χοροί και η πιο όμορφη μουσική της Κούβας, δένουν σ’ ένα πανηγύρι ήχων, εικόνων και σινεμά.

LOS DIOSES ROTOS
Έκπτωτοι Θεοί

Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού/Art Direction,
Cine Ceará – National Cinema Festival 2009
Κούβα/ΗΠΑ – 2008- Δράμα – 90΄ – Έγχρωμο

Σκηνοθεσία: Ernesto Daranas
Σενάριο: Ernesto Daranas
Παραγωγή: ICAIC – Altavista
Μουσική: Juan Antonio Leyva, Magda Rosa Galbán
Φωτογραφία: Rigoberto Senarega
Με τους: Silvia Águila, Carlos Ever Fonseca, Héctor Noas, Annia Bu Maure, Isabel Santos, Eman Xor Oña

Η Λάουρα είναι καθηγήτρια πανεπιστημίου. Ερευνά τη ζωή του θρυλικού Αλμπέρτο Γιαρίνι, βασιλιά των μαστροπών της Κούβας, στις αρχές του 20ου αιώνα. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, γνωρίζει το Ροσέντο, σκληρό νταβατζή, που ισχυρίζεται πως έχει ένα κόσμημα που άνηκε στο Γιαρίνι. Η Λάουρα, παθιασμένη να αποδείξει την αυθεντικότητα του αντικειμένου, μπαίνει στον υπόκοσμο της Αβάνας. Εκεί γνωρίζει τον Αλμπέρτο -ένα μαθητευόμενο ζιγκολό που της θυμίζει τον Γιαρίνι- και την Σάντρα, που μόλις αποφυλακίστηκε και είναι το μήλο της έριδος μεταξύ των δύο αντρών. Το δράμα αρχίζει να παίρνει μορφή, μέσα από τη βία του κόσμου των μαστροπών και η Λάουρα βρίσκεται, άθελα της, στο μάτι του κυκλώνα.
Μία μοντέρνα εκδοχή της ιστορίας του Αλμπέρτο Γιαρίνι, διάσημου Κουβανού μαστροπού και πολίτικης προσωπικότητας, στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ου αιώνα. Ο Γιαρίνι δολοφονήθηκε από τους Γάλλους αντιπάλους του, για τον έλεγχο των επιχειρήσεων της πορνείας στην Αβάνα.

LAS DOCE SILLAS
Οι δώδεκα καρέκλες

Κούβα – 1962 – Κομεντί – 97΄- Έγχρωμο
Σκηνοθεσία: Tomás Gutiérrez Alea
Σενάριο: Tomás Gutiérrez Alea / Ugo Ulive
Παραγωγή: ICAIC Μουσική: Juan Blanco
Φωτογραφία: Ramón F. Suárez
Με τους: Enrique Santiesteban / Reynaldo Miravalles / René Sánchez / Max Beltrán / María Pardo

Η χώρα περνάει στα χέρια σοσιαλιστών επαναστατών. Μια πλούσια γυναίκα δεν αντέχει να δώσει όλο τον πλούτο και τα υπάρχοντα της στη νέα κυβέρνηση. Κρύβει, λοιπόν, όλα τα πολύτιμα κοσμήματα της, σε δώδεκα καρέκλες, από μία τραπεζαρία. Μέτα το θάνατο της, ο γαμπρός της (Ιππόλυτος) , ανακαλύπτει τι είχε κάνει η πεθερά του. Οι καρέκλες όμως έχουν «εθνικοποιηθεί» και ανήκουν σε δώδεκα διαφορετικούς ανθρώπους. Μαζί με έναν παπά και τον πρώην υπηρέτη του, ο Ιππόλυτος αρχίζει μια τρελή κούρσα για να βρει τις καρέκλες και να πάρει ότι νομίζει, πως δικαιωματικά του ανήκει.

LA MUERTE DE UN BUROCRATA
Ο θάνατος ενός γραφειοκράτη

Special Price of Jury, Karlovy Vary Film Festival 1966
Κούβα – 1966 – Κομεντί – 89΄- Α/Μ
Σκηνοθεσία: Tomás Gutiérrez Alea
Σενάριο: Alfredo Del Cueto / Tomás Gutiérrez Alea
Παραγωγή: ICAIC Μουσική: Leo Brouwer
Φωτογραφία: Ramón F. Suárez
Με τους: Salvador Wood / Manuel Estanillo / Silvia Planas / Gaspar de Santelices /
Pedro P. Astorga

Ένας Κουβανός εργάτης πεθαίνει σε εργατικό ατύχημα και θάβεται μαζί με το εργατικό βιβλιάριο του. Σύντομα η χήρα του ανακαλύπτει ότι μόνο με αυτή τo βιβλιάριο μπορεί να διεκδικήσει τη σύνταξη που της αναλογεί. Το νεκροταφείο, όμως, δεν επιτρέπει τις εκταφές. Έτσι λοιπόν, ο ανιψιός ξεκινάει μία ξεκαρδιστική μάχη εναντίων των αρχών, για να ξεθάψει και να ξαναθάψει το θείο του, έτσι ώστε να μπορέσει να πάρει το πολύτιμο αυτό έγγραφο. Στο τέλος όμως και αυτό θα αποδειχθεί αναποτελεσματικό απέναντι στο κακό της γραφειοκρατίας, βρισκόμενος έτσι στην ίδια τραγική θέση με τον ήρωα της «Δίκης» του Κάφκα.

«Ο ήρωας του Alea είναι ένας μπερδεμένος, άτυχος ανθρωπάκος, ένα κράμα Κήτον, Λόυντ, Τσάπλιν, Λώρελ και Χάρντυ, που αναποδογυρίζει στο θυελλώδες πέρασμα του τα πάντα και διακωμωδεί με τις πράξεις του ολόκληρο το σύστημα που στηρίζει αυτόν το γραφειοκρατικό μηχανισμό. Ωστόσο το γέλιο μόνο του δε χρησιμεύει σαν ξόρκι απέναντι στο κακό της γραφειοκρατίας. Ίσα ίσα μάλιστα στο τέλος ο ήρωας νικιέται από αυτό και βρίσκεται στην ίδια τραγική και παράλογη θέση με τον κ. Κ. της «Δίκης».

Ο Αλέα ξεφεύγει έτσι από την παγίδα του διδακτισμού ή της εύκολης θριαμβολογίας, κάνοντας μια εξαιρετικά πρωτότυπη και προσωπική ταινία που αποτελεί και ένα είδος σύνοψης ολόκληρης της κινηματογραφικής κωμωδίας».

Cineek Magazine

«Οι 12 καρέκλες, μία από τις δεκάδες διασκευές του ρωσικού μυθιστορήματος του Ilya Ilf , είναι μία ταινία ιδεολογική που δίνει έμφαση στην άπληστη φύση ενός αριστοκράτη αντιήρωα, με σκοπό το εύκολο χρήμα. Σε αυτή τη βερσιόν, όμως, οι καρέκλες δεν έχουν πουληθεί σε δημοπρασία αλλά έχουν κατασχεθεί από το κράτος με σκοπό την ανακατανομή του πλούτου».

David Kehn, New York Times 2007

LA BENDICION CUBANA
Η κουβανική ευλογία

Μια παραγωγή του Μούντο Λατίνο, που αναφέρεται στη δημιουργία ενός εργαστηρίου παραγωγής εμβολίων στο Ινστιτούτο Φίνλεϋ (αναγνωρισμένο κέντρο της κουβανικής βιοτεχνολογίας), για να παράγει εκατομμύρια δόσεων εμβολίων κατά της μηνιγγίτιδας με προορισμό την Αφρική.

Kangamba

Βραβείο Golden Precolumbian Circle Καλύτερου Σεναρίου στον Raúl Macías
Bogota Film Festival 1992
Koύβα/Ανγκόλα- 1992- Δράμα- 92’- ‘Εγχρωμο

Σκηνοθεσία: Rogelio Paris -Júlio César Rodríguez
Σενάριο: Raúl Macías
Μουσική: Edesio Alejandro
Με τους: Samuel Claxton, Nancy González, Enrique Molina, Omar Moynelo

Ο Μαγίτο, ένας μηχανικός οχυρών, αφού εκπλήρωσε την αποστολή του στην Αγκόλα και ετοιμαζόταν να επιστρέψει για την Κούβα, αναγκάζεται να φύγει για τη μακρινή Κανγκάμπα, μετά από απαίτηση του φίλου του και αντισυνταγματάρχη Λορένσο.

Το 1983 και επί εννιά μέρες άγημα 90 διεθνιστών Κουβανών μαχητών και στρατιωτών του Ένοπλου Λαϊκού Στρατού για την Απελευθέρωση της Αγκόλα πήρε μέρος σε μια από τις πιο κρίσιμες μάχες του 20ου αιώνα: τη μάχη της Κανγκάμπα.

Ο Κουβανός σκηνοθέτης Ροχέλιο Παρίς, έμπειρος στο είδος του πολεμικού κινηματογράφου και σκηνοθέτης των ταινιών «Εμείς είμαστε η μουσική», «Θέση 1», «Κομβόι» και «Η μάχη του Χίγκουε», χρειάστηκε 14 ολόκληρα χρόνια για να ολοκληρώσει την ταινία και μάλιστα ζήτησε τη συνεργασία ενός άλλου έμπειρου σκηνοθέτη για τη συγγραφή του σεναρίου, του Χόρχε Φουέντες.

Η ταινία γυρίστηκε σε συνεργασία με τις Επαναστατικές Ένοπλες Δυνάμεις της Κούβας (FAR), ενώ για τις σκηνές πολέμου ο σκηνοθέτης συμβουλεύτηκε μια ομάδα ειδικών, συμπεριλαμβανομένων των στρατιωτών που επέζησαν από τη μάχη της Κανγκάμπα καθοδηγούμενοι από τον στρατηγό της φάλαγγας, Ενρίκε Ασεβέδο. Τα καταπληκτικά εφέ και ο ρεαλισμός της ταινίας, που πολλοί παρομοιάζουν με το Αποκάλυψη τώρα, την έχουν οδηγήσει στην πρώτη θέση της λίστας με τις καλύτερες κουβανικές αντιπολεμικές ταινίες.

Guantanamera

Υποψήφιο για το Χρυσό Λέοντα, Φεστιβάλ Βενετίας 1995, Βραβείο κριτικής
επιτροπής στο Ft. Lauderdale International Film Festival 1996
Κούβα-Ισπανία-Γερμανία -1995-Κωμωδία-105’-Εγχρωμο

Σκηνοθεσία: Tomás Gutiérrez Alea -Juan Carlos Tabío
Σενάριο: Eliseo Alberto -Tomás Gutiérrez Alea
Μουσική: José Nieto
Φωτογραφία: Hans Burman
Με τους: Carlos Cruz, Mirta Ibarra,Jorge Perugorría, Raúl Eguren

Σάτιρα για τη ζωή στην Κούβα. Συζητήσεις για το Θεό και το τέλος του κόσμου μεταξύ των μελών μιας κηδείας και μιας ομάδας φορτηγατζήδων που ακολουθούν την ίδια διαδρομή,οι οποίες καταλήγουν ότι ομοιότητες και διαφορές είναι θέμα οπτικής.

FRESA Y CHOCOLATE
ΦΡΑΟΥΛΑ ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ

Υποψήφιο για Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινία; 1995, Βραβείο κριτική επιτροπής- Βερολίνο 1994,
Βραβείο Κοινού, Σκηνοθεσίας, 1ου Αντρικού, 2ου Αντρικού, Fipresci- Φεστιβάλ Αβάνας 1993

Κούβα/Μεξικό/Ισπανία – 1993 – Δράμα – 110΄- Έγχρωμο

Σκηνοθεσία: Tomás Gutiérrez Alea / Juan Carlos Tabío
Σενάριο: Senel Paz / Tomás Gutiérrez Alea
Παραγωγή: ICAIC (Cuba), Tabasco Films S.A.(Mexico), Telemadrid (Spain) & IMCINE (Mexico)
Μουσική: José Ma. Vitier
Φωτογραφία: Mario García Joya

Με τους: Jorge Perugorría / Mirtha Ibarra / Vladimir Cruz
Νταβίντ: Φοιτητής Πολιτικών Επιστημών, στο Πανεπιστήμιο της Αβάνα.
Ντιέγκο: Ομοφυλόφιλος καλλιτέχνης, με σκοπό ζωής την προβολή και τη διάδοση της Κουβανικής κουλτούρας.

Δύο άνθρωποι σε αναζήτηση. Ψάχνουν το μέρος που θα υπάρξουν ως είναι. Ο ένας ανακαλύπτει τις πολυπλοκότητες των διαπροσωπικών σχέσεων, ενώ ο άλλος παλεύει για αποδοχή και αναγνώριση. Οι προκαταλήψεις, η ανάγκη για επικοινωνία και οι δύσκολες καταστάσεις, οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η αλληλεγγύη είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του άνθρωπου.

«Η ταινία μου θύμισε το Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα και βέβαια το Πυγμαλίων, στον τρόπο που οι νέοι, πεινασμένοι για γνώση, απομυζούν από τους μεγαλύτερους, που είναι ερωτευμένοι μαζί τους. Ο Gutierrez Alea μας δείχνει πως μπορεί να ρισκάρει ένας άνθρωπος, τόσο με τη σεξουαλικότητα του, όσο και με τις πολιτικές του πεποιθήσεις.»
Roger Ebert- Chicago Sun-Times 1995

CLANDESTINOS

Κούβα – 1987 – Δράμα– 103΄- Έγχρωμο

Σκηνοθεσία: Fernando Pérez
Σενάριο: Jesús Díaz
Παραγωγή: ICAIC Μουσική: Edesio Alejandro
Φωτογραφία: Adriano Moreno
Με τους: Luis Alberto García / Isabel Santos / Susana Pérez / Jorge Luis Sánchez

Ενώ βρίσκεται στη φυλακή, ο Ερνέστο Αρντενίζ, δέχεται μια απρόσμενη επίσκεψη από μια άγνωστη νεαρή γυναίκα, που το κινεί τις υποψίες με τη συμπεριφορά της. Ο καλύτερος του φίλος και αγωνιστής, που βρίσκεται μαζί του το εξηγεί, ότι η επισκέπτης του ήταν η Νερέιντα, μια άπειρη γυναίκα που προσπαθεί να βοηθήσει. Μετά την αποφυλάκιση του, ανασυγκροτεί την ομάδα του και τους ακολουθεί κι εκείνη. Η γλυκύτητα και η ειλικρίνεια της, τον κερδίζουν, ξεπερνάει την αρχική του δυσπιστία και αρχίζουν μια ρομαντική σχέση. Μια δυνατή ιστορία, όπου δράση και ένταση συμπληρώνουν την αγάπη.

EL BENNY (Μπένι )

Κούβα/Αγγλία/Ισπανία – 2006 – Δράμα/ Μουσικό/Βιογραφία – 132΄- Έγχρωμο

Σκηνοθεσία: Jorge Luis Sánchez
Σενάριο: Abrahán Rodríguez , Jorge Luis Sánchez
Παραγωγή: ICAIC (Cuba)/Coral Capital Entertainment Ltd (U.K.)/Igeldo Komunikazioa (Spain)
Μουσική: Juan Manuel Ceruto Φωτογραφία: Juan Manuel Ceruto
Με τους: Renny Arozarena, Enrique Molina, Carlos Ever Fonseca, Mario Guerra, Limara Meneses, Isabel Santos, Salvador Wood, Laura de la Uz.

Βασισμένο στη ζωή του Benny Moré, ενός από τους κορυφαίους τραγουδιστές της Κούβας. Χωρισμένο σε τέσσερα κεφάλαια, των 30 λεπτών, οι ταινία δείχνει τις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής του. Το φιλμ, με χρονολογική σειρά, μας πάει στην παιδική του ηλικία στην Santa Isabel de las Lajas, την παραμονή και την επιτυχημένη καριέρα του στο Μεξικό, την αφοσίωση του στις μουσικές ρίζες της Κούβας, στο ταξίδι του στη Βενεζουέλα και, τέλος, στον τραγικό θάνατο του. Περιλαμβάνονται μαρτυρίες και σχολιασμοί μερικών από τους πιο γνωστούς και αξιόλογους Ισπανούς μουσικούς, όπως οι Μπέμπο και Τσούτσο Βαλντές, Ιμπραήμ Φερέρ, από τις βεντέτες της εποχής Γιολάντα Μοντές και Αμάλια Αγκιλάρ, όπως και από συγγενείς και φίλους.

«Το Benny, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες ταινίες των τελευταίων δεκαπέντε ετών, στην Κούβα. Η ταινία είναι η προσωπική ματιά του σκηνοθέτη, που ήταν συγγενής του, όσον αφόρα την προσωπικότητα, και την ιστορία, ενός μύθου της μουσικής του της εικοσαετίας ’40, ’60. Μια σπουδαία φωνή, που δεν είχε καμία μουσική κατάρτιση. Τραγουδούσε, έγραφε και ηγείτο της μπάντας του, οδηγούμενος μόνο από το ένστικτο του. Ήταν η τρέλα που κατέκλυζε την Κούβα, αυτές τις δεκαετίες.»
Linda Galvez, Cubanow.net 2006

ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΑΓΑΠΗ
AMOR VERTICAL

Κομεντί | 1999 | Έγχρ. | Διάρκεια: 100′
Σκηνοθεσία : Αρτούρο Σότο Ντία
Με τους Χόρχε Περουγκορία, Σίλβια Άγιλ

Ένας νοσοκόμος που παριστάνει το γιατρό και μια φοιτήτρια της αρχιτεκτονικής αναζητούν μάταια σπίτι για να στεγάσουν τον παράνομο έρωτά τους σε μια Αβάνα όπου η ζωή είναι ένα όνειρο παρά τη γραφειοκρατία και το στεγαστικό πρόβλημα

EL BRIGADISTA
THE TEACHER ( 1978 )

Σκηνοθεσία: Octavio Cortázar
Σενάριο : Octavio Cortázar
Με τους : René de la Cruz, Javier González

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει το βιβλίο «Κώστας Δαβουρλής:Ο Πελέ της Ευρώπης»

Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει το βιβλίο «Κώστας Δαβουρλής:Ο Πελέ της Ευρώπης». Το βιβλίο έχει γράψει ο Γιώργος Πολ Παπαδάκης και αναφέρεται στην ζωή και την πορεία του σπουδαίου ποδοσφαιριστή που υπήρξε εξέχων εκπρόσωπος του Πελοποννησιακού ποδοσφαίρου αλλά και ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες όλων των εποχών. 
«Ο Δαβουρλής πραγματικά πρέπει να ήταν ο μεγαλύτερος ποδοσφαιριστής που πέρασε από τα ελληνικά γήπεδα» λέει ο συγγραφέας στην συνέντευξη που έδωσε με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου.

Διαβάστε την συνέντευξη του Γιώργου Πολ. Παπαδάκη στον Ελπιδοφόρο Ιντζέμπελη:
ΕΡ. Ποια ήταν η αφορμή για να ασχοληθείτε με τον ποδοσφαιριστή Κώστα Δαβουρλή;
ΑΠ. Κάποια στιγμή έπιασα τον εαυτό μου να ψάχνει να βρει τα γκολ από φάουλ που σημείωσε ο Δαβουρλής στη Β΄ Εθνική. Ήθελα να τα αθροίσω με τα 22 που πέτυχε στην Α΄ για να δω το συνολικό ρεκόρ του ποδοσφαιριστή. Άρχισα να ψάχνω στο ελεύθερο τότε αρχείο της «Αθλητικής ηχούς» (για «χαλάρωση» από τι άλλες συγγραφικές μου δραστηριότητες) ένα – ένα τα ματ…

Έτσι χάθηκε ο Καπετάν Πελοπίδας....

Πιτσιωτά:Ένα από τα δέκα ορεινά χωριά του Δήμου Αγίου Γεωργίου Τυμφρηστού του νομού Φθιώτιδος, χτισμένο σε μια ρεματιά, πλούσιο σε νερά,με τις βουνοπλαγιές κατάφυτες από βελανιδιές και έλατα.    Στα εξήντα σπίτια προπολεμικά κατοικούσαν 300 άτομα με 50 μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο                                                                                                  Και να μια μέρα χτυπά η καμπάνα πιο ζωηρά. Έχομε πόλεμο, επιστράτευση.                                         Αρκετοί στρατεύσιμοι πολέμησαν στο Αλβανικό μέτωπο και όλοι γύρισαν πίσω στο χωριό. Έχουμε κατοχή. Μα στο χωριό μας μόνο μια φορά πέρασε ένας λόχος Ιταλών και μετά όταν φούντωσε το αντάρτικο είχαμε ελεύθερη Ελλάδα. Ο Άρης Βελουχιώτης μετά την πρώτη του εμφάνιση στις 7 Ιούνη 1942 στη Δομνίστα συνεχίζει τις εμφανίσεις του από χωριό σε χωριό σε όλη την περιτυμφρήστεια περιοχή.
Θυμάμαι τότε ένα απόγευμα που με το χτύπημα της καμπάνας μαζευτήκαμε στο προαύλιο του Σχολείου όπου μας μίλησε ο Άρης. “Είμαστε μ…

Σάββας Κωφίδης: «Στη μάχη με τα τέρατα του κρατικού μηχανισμού, με τα τέρατα του φασισμού βγήκα νικητής, δεν έγινα ο ίδιος τέρας»

Μια διαφορετική συνέντευξη, με έναν από τους σημαντικότερους πρώην διεθνείς ποδοσφαιριστές, ο οποίος έχει ριζωθεί στις ψυχές και στις καρδιές εγχώριων φιλάθλων, κι όχι μόνο…  Ο Σάββας Κωφίδης, μεταξύ άλλων, μιλά για την αγαπημένη του μεταλλική σκηνή, τον πολιτισμό,αλλά και για τα καλά και τα… άρρωστα του ποδοσφαίρου… Επιπρόσθετα, συνθέτει και… κατεβάζει «ενδεκάδες» στο πιο ονειρικό παιχνίδι… Όλοι στις θέσεις σας, αρχίζει το «ματς»! -Σάββα, είσαι διαχρονικά μία από τις πιο… βαριές φανέλες του ελληνικού ποδοσφαίρου. Σύμφωνα με την πολυετή και σπουδαία επαγγελματική σου πορεία / καριέρα, ως ποδοσφαιριστής και προπονητής, τι σε κάνει υπερήφανο και τι αντίστροφα σε απογοητεύει από το «βασιλιά» των σπορ, στη χώρα μας και παγκοσμίως; Το ποδόσφαιρο είναι ένα παιχνίδι, που προσφέρει έντονα συναισθήματα, τα οποία δύσκολα συναντάς σε άλλα αθλήματα. Η κοινωνικότητα και ο πολιτισμός που πηγάζει μέσα από το ποδόσφαιρο είναι πράγματα για τα οποία μπορεί να νοιώθω περήφανος, αλλά για τον μικροαστισμό κ…