Φερέιρα:Ομάδα με μικρό βεληνεκές...ο Παναθηναϊκός!

 Ο Ζεσουάλδο Φερέιρα δεν κρύφτηκε πίσω από το δάχτυλό του, όσον αφορά τον φετινό Παναθηναϊκό, στον οποίο όμως βλέπει περιθώρια βελτίωσης: "Είμαστε μακριά από αυτό που θέλω και μπορούμε". Ο πορτογάλος τεχνικός μίλησε για τους ρεαλιστικούς στόχους της ομάδας, αλλά και τις συγκυρίες που πρέπει να υπάρχουν "για να πετύχεις αυτό που θέλεις".
Αναλυτικά οι δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ:

- Για την παρουσία του στον πάγκο του Παναθηναϊκού: «Είναι μεγάλη χαρά και ιδιαίτερη τιμή να είμαι προπονητής στον Παναθηναϊκό για δύο χρόνια. Είναι μια δύσκολη θέση, αλλά ο σύλλογος είναι μεγάλος. Μερικές φορές τα πράγματα δεν ήταν τόσο καλά, ωστόσο είναι ιδιαίτερη χαρά για μένα να είμαι στον Παναθηναϊκό. Δυστυχώς οι χαρές δεν ήταν πάρα πολλές. Από τις 20 Νοεμβρίου του 2010 που είμαι εδώ μέχρι τώρα τα προβλήματα ήταν μεγάλα και από εδώ και στο εξής ο σύλλογος δεν θα είναι όπως στο παρελθόν γιατί τα πράγματα αλλάζουν, η Ελλάδα αλλάζει και η οικονομική δυσπραγία επηρεάζει το ποδόσφαιρο και τον Παναθηναϊκό. Για μένα είναι δύσκολο να πετύχω όλα όσα θέλω, γιατί είμαι προπονητής που αγαπάει τις νίκες, αλλά παρ’ όλα αυτά θα συνεχίσουμε να κάνουμε τα πάντα για το καλό της ομάδας, για να έρθουν νίκες και να δώσουμε χαρά στους φιλάθλους».

- Για τη μέχρι τώρα φετινή πορεία: «Κανένας δεν μπορεί να ξεχάσει τα προβλήματα που βιώνουμε από την αρχή. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο των δυσκολιών, υπήρξαν και καλές στιγμές όπως οι νίκες απέναντι στη Μάδεργουελ που επέτρεψαν στον Παναθηναϊκό να επιστρέψει στην Ευρώπη. Στους αγώνες με τη Μάλαγα συνέβη το λογικό, αντιμετωπίσαμε μια ομάδα πιο ισχυρή, με μεγαλύτερο μπάτζετ, που παίζει σε ένα πιο δυνατό πρωτάθλημα. Μετά τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν με τον τρόπο που ελπίζαμε. Υπήρξαν δυσκολίες, έλλειψη αυτοπεποίθηση, καταστάσεις που είναι δύσκολο να κατανοηθούν κι αυτό έθεσε σε αμφισβήτηση και την ομάδα και εμένα από πλευράς των φιλάθλων. Συνεχίσαμε όμως να ανασυντασσόμαστε και να κοιτάμε μπροστά. Τα προβλήματα συνεχίζονται με τραυματισμούς, παίκτες που δεν είναι έτοιμοι, αλλά χρειαζόμαστε την εμπιστοσύνη όλων για να συνεχίσουμε να μαχόμαστε με σκοπό τη νίκη».

- Για τους ρεαλιστικούς στόχους της ομάδας: «Δεν σημαίνει όταν επιθυμείς κάτι πολύ ότι αυτό συμβαίνει. Πρέπει να υπάρχουν οι συγκυρίες για να πετύχεις αυτό που επιθυμείς. Πάντα έλεγα ότι ο Παναθηναϊκός ήταν μια πολύ δυνατή ομάδα στις διεθνείς υποχρεώσεις του, αλλά δεν καταλάβαινα γιατί δεν μπορούσε πάντα να κερδίζει. Τα τελευταία 16 χρόνια κέρδισε δύο τίτλους, στην Ευρώπη, δε, πέτυχε κάποια καλά αποτελέσματα. Τα πράγματα κατά τη διάρκεια των ετών άλλαζαν, τώρα ο σύλλογος ζει αλλαγές που έχουν να κάνουν με τις εξελίξεις στη χώρα αλλά και στην ιστορία της ομάδας. Στην καρδιά και το μυαλό των φιλάθλων έχουν παραμείνει οι ωραίες εικόνες του παρελθόντος, όμως και ο Τύπος έχει απαιτήσεις από έναν μεγάλο σύλλογο που ακόμη δεν έχει τη δυνατότητα να αντιπαρατεθεί με άλλους μεγάλους συλλόγους αλλά κοιτάει προς τα εκεί. Αν ο σύλλογος μελλοντικά θέλει να είναι αντίστοιχα δυνατός με την ιστορία του και να πρωταγωνιστεί στην Ευρώπη, πρέπει να γίνουν τα απαραίτητα βήματα. Εμείς αυτό που έχουμε να κάνουμε δεδομένων των συνθηκών είναι να εγγυηθούμε τη ζωή του συλλόγου με τους παίκτες που έχουμε, οι οποίοι έχουν την υποχρέωση να παίξουν καλύτερα και θα παίξουν καλύτερα. Να βρούμε συναισθηματικές και οικονομικές δυνάμεις για να δουλεύουμε περισσότερο και καλύτερα».

- Για τις δυνατότητες του Παναθηναϊκού: «Αυτή τη στιγμή δεν είμαι ικανοποιημένος από αυτά που βλέπω στον αγωνιστικό χώρο. Θέλω πολύ περισσότερα και πιστεύω πως και μπορούμε αλλά και θα κάνουμε πολύ περισσότερα. Τα πράγματα πρέπει να αναβαθμιστούν, είμαστε αρκετά μακριά από αυτό που θέλω και μπορούμε να καταφέρουμε. Εγώ δεν είμαι ένας άνθρωπος που ικανοποιείται με τα εύκολα και τα λίγα. Είμαι πολύ απαιτητικός και προς τους παίκτες, αλλά και τον ίδιο τον εαυτό μου. Κι ακριβώς επειδή έτσι θέλω τα πράγματα, συνεχίζω να προπονώ αυτή την ομάδα. Γι’ αυτό για πολλά χρόνια στη διάρκεια της καριέρας μου προπονούσα μεγάλες ομάδες που είχαν στόχο τη νίκη. Σε έναν μεγάλο σύλλογο είναι πολύ σημαντικό να παίζεις πολύ καλύτερα το επόμενο ματς από το προηγούμενο. Οι παίκτες και οι προπονητές ζουν από τους τίτλους, τους απασχολούν περισσότερο από τα χρήματα που μπορούν να κερδίσουν. Ο Παναθηναϊκός είναι μακριά από τους τίτλους και πολλοί από αυτούς τους παίκτες δεν έχουν την εμπειρία να διεκδικούν τίτλους. Εγώ ως προπονητής-δεν θέλω να μπω σε άλλα χωράφια-θεωρώ ότι πιο σημαντικό από το να έχεις μια ομάδα που να παίζει καλά και να κερδίζει λίγα πράγματα είναι όλοι μαζί να χτίσουμε ένα νέο σύλλογο μπροστά στην καινούρια πραγματικότητα που υπάρχει μπροστά μας. Ο σύλλογος πρέπει να έχει στρατηγική, πρόγραμμα για να μπορέσει να οικοδομηθεί και όσο πιο δυνατός είναι, τόσο πιο δυνατή θα είναι η ομάδα».

- Για την φιλοσοφία του: «Εγώ δεν μπορώ να συμβιώνω ούτε με την ήττα, ούτε με την ισοπαλία. Με δυσκολία μπορώ να δεχτώ οι άνθρωποι που είναι δίπλα μου να μπορούν να είναι ήσυχοι μετά από ένα τέτοιο αποτέλεσμα. Πολλές φορές δεν είμαι ικανοποιημένος ούτε όταν κερδίζω. Ένας άνθρωπος σαν κι εμένα δεν είναι πάντα ικανοποιημένο με αυτά που έχει γιατί έχω απαιτήσεις».

- Για το ενδεχόμενο μεταγραφικής ενίσχυσης το Γενάρη: «Κατανοώ τις ερωτήσεις. Και οι δημοσιογράφοι και οι φίλαθλοι προσπαθούν να ψαρέψουν την είδηση. Έχουμε μια ομάδα που έχει μικρό βεληνεκές συγκριτικά με το παρελθόν, πολλούς νέους παίκτες από τις ακαδημίες ή ήρθαν στο σύλλογο από το εξωτερικό… Αν μας το επιτρέψουν οικονομικοί πόροι, θα μπορέσουμε να κάνουμε μεταγραφές. Αν όχι, θα συνεχίσουμε τη σοβαρή μας δουλειά».