Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το ρεπορτάζ του Reuters για τα ΜΜΕ στην Ελλάδα

Ρεπορτάζ του Reuters: Συγκρούσεις συμφερόντων, διαπλοκή και διαφθορά. Ο Μπόμπολας, ο Ψυχάρης, ο Βαρδινογιάννης και ο Αλαφούζος. Οι εξαιρέσεις από το χαράτσι της ΔΕΗ, οι κρατικές διαφημίσεις, οι κατασκευαστικές εταιρείες, οι εκβιασμοί, τα Eurofighters, η εξόρυξη στις Σκουριές, η αποπομπή Μπιρμπίλη. Τι ωραίο πλιάτσικο!

Το άρθρο του Reuters με τίτλο «Το τρίγωνο της εξουσίας στην Ελλάδα» ξεκινάει με αναφορά στο χαράτσι της ΔΕΗ, τονίζοντας ότι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ΜΜΕ, δεν πλήρωσαν καθόλου το ειδικό τέλος ακινήτων ή πλήρωσαν λιγότερο από όσο τους αναλογούσε.

Η αποκάλυψη στη χώρα μας έγινε από τον συνδικαλιστή, Νίκο Φωτόπουλο, ο οποίος ανέφερε στο Reuters: «Ήταν ένα δώρο για τα πραγματικά αφεντικά, για τους πραγματικούς ιδιοκτήτες της χώρας. Οι πλούσιοι δεν πληρώνουν, ακόμη και αυτή τη στιγμή». «Η είδηση δεν καλύφθηκε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης … επειδή οι ιδιοκτήτες των μέσων ενημέρωσης ήταν μεταξύ εκείνων που ευνοούνται», συμπλήρωσε ο κ. Φωτόπουλος.

Το συγκεκριμένο γεγονός αναδεικνύει, κατά το Reuters, τις συνδέσεις κάποιων πολιτικών με τις μεγάλες επιχειρήσεις και τους ισχυρούς ιδιοκτήτες των μέσων ενημέρωσης, ενώ παράλληλα αποτελεί ένα εμπόδιο για την σωτηρία της οικονομίας στην Ελλάδα.

Το πρακτορείο απευθύνθηκε σε ιδιοκτήτες μέσων ενημέρωσης, εκ των οποίων κάποιοι αρνήθηκαν ότι ασκούν τέτοιες πρακτικές αναζητώντας να ευνοηθούν, ενώ άλλοι δεν απάντησαν στις ερωτήσεις.

Το Reuters κάνει αναφορά και στη γνωστή δήλωση του Αλέξη Τσίπρα ότι «στην Ελλάδα η πραγματική δύναμη είναι οι ιδιοκτήτες των τραπεζών, τα μέλη του διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος και των διεφθαρμένων μέσα μαζικής ενημέρωσης. Αυτό είναι το τρίγωνο της αμαρτίας».

Παρακάτω, φιλοξενεί και δήλωση του Πάνου Καμμένου: «Τα μέσα ενημέρωσης ελέγχουν την κατάσταση και το κράτος ελέγχει τα μέσα ενημέρωσης. Είναι μια εικόνα ενός αμοιβαίου εκβιασμού…»

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος απαντώντας σε ερώτηση του πρακτορείου ρίχνει την ευθύνη στα αρχεία της ΔΕΗ, λέγοντας ότι δεν υπήρξε καμία διάκριση υπέρ συγκεκριμένων ιδιοκτητών ακινήτων, ενώ ο Σίμος Κεδίκογλου απαντά ότι τυχόν λάθη θα διορθώνονται.

Στη συνέχεια του ρεπορτάζ, το Reuters αναφέρεται στη στρεβλή άνοδο των ιδιωτικών μέσων ενημέρωσης, παραλληλίζοντας την κατάσταση στην Ελλάδα με την Ιταλία και τη Μεγάλη Βρετανία, τονίζοντας ωστόσο ότι στην Ελλάδα η κατάσταση είναι χειρότερη.

«Η αλληλεπίδραση μεταξύ των πολιτικών και των μέσων ενημέρωσης είναι κοινή σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως στην Ιταλία, όπου ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι ήταν και πρωθυπουργός και επικεφαλής του ομίλου μέσων ενημέρωσης, και στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι ιδιοκτήτες των μέσων ενημέρωσης, όπως ο Ρούπερτ Μέρντοχ, πρόεδρος της News Corp, είχαν διαδοχικές επαφές με τους πρωθυπουργούς», αναφέρει το Reuters.

Στη συνέχεια το πρακτορείο κάνει λόγο για την άναρχη ανάπτυξη των ΜΜΕ στην Ελλάδα τη δεκαετία του 1980, σημειώνοντας ότι τα ΜΜΕ λειτουργούν χωρίς την κατάλληλη άδεια με την κάλυψη των κυβερνήσεων.

Επίσης, τονίζεται ότι υπάρχουν δυσανάλογα πολλά ΜΜΕ σε σχέση με τον πληθυσμό της χώρας. «Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη της ΕΕ για τα ΜΜΕ, το 2009 η Ελλάδα είχε 39 ημερήσιες εφημερίδες εθνικής εμβέλειας, 23 κυριακάτικες και 14 εβδομαδιαία περιοδικά. Η Ελλάδα έχει περισσότερους τίτλους εφημερίδων από ό, τι η Γερμανία ή το Ηνωμένο Βασίλειο. Η χώρα έχει επίσης 9 εθνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, 6 από τους οποίους ανήκουν σε ιδιώτες, αλλά και πολλούς ιδιωτικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Έγγραφο της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Αθήνα του 2006, που ήρθε στο φως από το Wikileaks, αναφέρει «Πώς μπορεί όλα αυτά τα μέσα ενημέρωσης να λειτουργούν επικερδώς; Δεν το κάνουν. Οι ιδιοκτήτες τους παρότι χαίρονται με οποιαδήποτε έσοδα από τις πωλήσεις, χρησιμοποιούν τα μέσα τους για να ασκήσουν πολιτική και οικονομική επιρροή».

«Οι περισσότερες εταιρείες στην Ελλάδα ουσιαστικά περιμένουν να πάρουν χρήματα από το κράτος», δήλωσε στο Reuters ο Θεόδωρος Ρουσόπουλος.

Μιλώντας στο πρακτορείο, ο Γιάννης Αλαφούζος σημειώνει ότι «ορισμένα ΜΜΕ αποτελούν ουσιαστικά γραφεία τύπου συγκεκριμένων επιχειρήσεων».

«Ο Αλαφούζος, του οποίου ο πλούτος προέρχεται από τη ναυτιλία, δήλωσε ότι η οικογένειά του είναι προσεκτική ώστε να μην εξαρτάται από συναλλαγές με την κυβέρνηση. Ωστόσο, οι επικριτές του λένε ότι ο ΣΚΑΪ ήταν μεταξύ των εταιρειών που βρέθηκαν να μην πληρώνουν το χαράτσι – ο ΣΚΑΪ επικαλείται τη γραφειοκρατία για αυτήν την παράλειψη – και ότι τα κέρδη από τα ΜΜΕ που κατέχει οφείλονται στην κρατική διαφήμιση», σημειώνει το Reuters.

Οικογενειακές σχέσεις

Το Reuters συνεχίζει το ρεπορτάζ με το MEGA Channel. Το πρακτορείο αναφέρει ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο τηλεοπτικό σταθμό στην Ελλάδα, οι ιδιοκτήτες του οποίου είναι ηγέτες ή έχουν ισχυρές διασυνδέσεις με άλλους τομείς της οικονομίας.

(Από εδώ και κάτω μεταφράζεται αυτούσιο το κείμενο του ρεπορτάζ)

«Μεγαλύτερη συμμετοχή στον τηλεοπτικό σταθμό έχουν μέλη της οικογένειας του Γιώργου Μπόμπολα. Ένας από τους γιους του, ο Φώτης, είναι διευθυντής της ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ. Ένας άλλος γιος του, ο Λεωνίδας, είναι διευθύνων σύμβουλος και βασικός μέτοχος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μια γιγαντιαίας κατασκευαστικής εταιρείας που ιδρύθηκε από τον πατέρα του και έχει συνάψει συμβάσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ με το κράτος. Ο Λεωνίδας δεν έχει κανένα μερίδιο στην ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ.

Η οικογένεια Μπόμπολα ελέγχει επίσης το «Έθνος», μία δημοφιλή καθημερινή και κυριακάτικη εφημερίδα, καθώς και άλλα έντυπα μέσα ενημέρωσης και ιστοσελίδες. Βλέποντας τα μεγάλα, γκρι κεντρικά γραφεία της εκδοτικής εταιρίας τους στο Χαλάνδρι, ενός βόρειου προάστιου της Αθήνας, η έκταση των συμφερόντων της οικογένειας είναι προφανής.

Σε κοντινή απόσταση βρίσκεται ένας δρόμος-δαχτυλίδι που χτίστηκε από μια διεθνή κοινοπραξία στην οποία συμπεριλαμβάνεται η ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Παράλληλα σε αυτόν το δρόμο βρίσκεται μια νέα σιδηροδρομική γραμμή που οδηγεί στο αεροδρόμιο, η οποία επίσης κατασκευάστηκε με τη συμμετοχή της οικογένειας Μπόμπολα.

Ο Γιώργος Μπόμπολας αρχικά δεν απαντούσε σε ερωτήματα σχετικά με τα συμφέροντα της οικογένειάς του. Αντ’ αυτού, η εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ» δημοσίευε πολλά άρθρα τις ημέρες που το Reuters του έστελνε τις ερωτήσεις. Ένα από τα άρθρα ισχυριζόταν ότι το Reuters «συνεχίζει να στοχοποιεί τη χώρα μας, την ελληνική οικονομία και την επιχειρηματικότητα». Ένα άλλο περιγράφει το Reuters ως «πέμπτη φάλαγγα» για την τρόικα.

Μετά από συνεχιζόμενα αιτήματα του Reuters, ο Μπόμπολας έστειλε μία επιστολή, η οποία ανέφερε: «Δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ τα μέσα μαζικής ενημέρωσης που ανήκουν σε εταιρείες στις οποίες συμμετέχω για την προώθηση των συμφερόντων της μητρικής εταιρείας ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΑΕ, … Η εφημερίδα «Έθνος» ποτέ δεν χρησιμοποίησε την επιρροή της ούτε ζήτησε χάρη από τους κυβερνώντες προς όφελος της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Ο Μπόμπολας ισχυρίστηκε ότι οι πρώην πρωθυπουργοί θα μπορούσαν να επιβεβαιώσουν ότι ποτέ δεν έχει ζητήσει κάτι προς όφελός του και πρόσθεσε: «Θα μπορούσε κανείς να πει ότι η σοβαρή κριτική που κάνει το Έθνος στην κυβέρνηση και τους πολιτικούς, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως εμπόδιο και όχι ως βοήθεια για τα συμφέροντα της ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Σε γραπτή δήλωση της, η κατασκευαστική εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ σημείωσε ότι θυγατρικές εταιρείες της συμμετέχουν και σε ιδιωτικές και σε δημόσιες συμβάσεις και σε ό,τι αφορά τις τελευταίες συμμετέχει αποκλειστικά μέσω διεθνών ανοικτών διαγωνισμών, σύμφωνα με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.»

Συνιδιοκτήτες στο MEGA CHANNEL είναι επίσης η οικογένεια του Βαρδή Βαρδινογιάννη, που είναι κυρίαρχη στον τομέα του πετρελαίου και της ναυτιλίας και ο Σταύρος Ψυχάρης, ο οποίος ελέγχει την εταιρεία ΔΟΛ.

Ο Γιώργος Βαρδινογιάννης, γιος του Βαρδή, βρίσκεται στη διοίκηση του MEGA Channel, ενώ η οικογένεια κατέχει επίσης ένα μικρότερο σταθμό που ονομάζεται Star Channel. Η οικογένεια είναι επίσης ο κύριος μέτοχος της Motor Oil Hellas, μία από τις δύο ελληνικές εταιρείες διύλισης.

Σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μια εκπρόσωπος της οικογένειας δήλωσε: «Οι περισσότερες από τις εταιρείες μας έχουν έδρα στο εξωτερικό . Η παραγωγή και οι πωλήσεις της Motor Oil Hellas, της μεγαλύτερης επένδυσής μας στην Ελλάδα, έχουν 70% εξαγωγικό προσανατολισμό… Καμία από τις εταιρείες μας δε βασίζεται σε κυβερνητικά συμβόλαια».

Ο Ψυχάρης, του οποίου η εταιρεία ΔΟΛ εκδίδει εφημερίδες και έχει κρατικές συμβάσεις για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό και τα ταξίδια, είναι πρόεδρος του MEGA Channel.

Το 2006 μήνυσε δύο δημοσιογράφους-ερευνητές που ισχυρίστηκαν σε ένα ραδιοφωνικό πρόγραμμα ότι είχε ασκήσει πιέσεις για την πώληση των Eurofighters στην Ελλάδα και είχε χρησιμοποιήσει εφημερίδες του για να προωθήσει τα πλεονεκτήματα από μια συμφωνία. Ο Ψυχάρης αρνήθηκε τους ισχυρισμούς. Τρία χρόνια αργότερα, μετά από μια ακροαματική διαδικασία, η μήνυσή του απορρίφθηκε.

Το δικαστήριο απέρριψε τους ισχυρισμούς των δημοσιογράφων, ωστόσο δέχθηκε ότι η εφημερίδα του Ψυχάρη είχε αγωνιστεί για να κλείσει η συμφωνία με τα Eurofighter. Μία προσφυγή εκκρεμεί ακόμη. Ο Ψυχάρης δεν απάντησε σε ερωτήσεις του Reuters σχετικά με την υπόθεση.

Στα τέλη Νοεμβρίου, μία από τις εφημερίδες του κατηγόρησε τον Απόστολο Κακλαμάνη όταν αυτός είπε ότι έχουν περάσει οι εποχές που οι ολιγάρχες διορίζαν τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ.

Κάποιες μέρες μετά, η εφημερίδα «Το Βήμα», εφημερίδα που ελέγχεται από τον Ψυχάρη, είχε ένα άρθρο που αναφερόταν στα συγκεκριμένα σχόλια και υποσχόταν να κάνει δήθεν ενοχλητικές αποκαλύψεις για τον Κακλαμάνη.

Ο Ψυχάρης δεν απάντησε ούτε σε ερωτήσεις σχετικά με τις επενδύσεις του στα μέσα ενημέρωσης ούτε για τα ευρύτερα συμφέροντά του.

Οι επικριτές των σχέσεων μεταξύ των ΜΜΕ και των επιχειρήσεων αναφέρουν, επίσης, την περίπτωση ενός ορυχείου χρυσού στη Χαλκιδική, Βόρεια Ελλάδα. Τα ορυχεία πουλήθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση το 2003, σε μια νεοσυσταθείσα Ελληνική μεταλλευτική εταιρεία.

Λίγο αργότερα, η κατασκευαστική εταιρεία στην οποία μετέχει η οικογένεια Μπόμπολα απέκτησε ένα μερίδιο σε αυτό.

Οι κάτοικοι της περιοχής που είναι αντίθετοι στο παραπάνω σχέδιο, αγωνίστηκαν σθεναρά εναντίον της άδειας για το έργο εξόρυξης, υποστηρίζοντας ότι θα βλάψει το περιβάλλον. Ο Τόλης Παπαγεωργίου, ηγετική φυσιογνωμία στην ομάδα διαμαρτυρίας του Ελληνικού Παρατηρητηρίου Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων, ισχυρίστηκε ότι οι εφημερίδες που ελέγχονται από την οικογένεια Μπόμπολα παρέλειψαν να αναφέρουν τις μεγάλες διαδηλώσεις που αντιτίθενται στο ορυχείο και διέσυραν την πρώην υπουργό Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, η οποία μπλόκαρε την άδεια για αυτό.

«Λίγες μέρες αφότου έγινε υπουργός 2009, έγινε ο στόχος των μέσων μαζικής ενημέρωσης που ελέγχονται από τον Μπόμπολα, επειδή αρνήθηκε να χορηγήσει άδεια στην εταιρεία εξόρυξης», ισχυρίστηκε ο κ. Παπαγεωργίου.

Λίγο μετά το διορισμό της Μπιρμπίλη το 2009, οι εφημερίδες που ανήκουν στην οικογένεια Μπόμπολα τη βάφτισαν «Πράσινη Τίνα» και επέκριναν την απόδοσή της. Ρεπορτάζ έγραφαν ότι μπλοκάρει την ανάπτυξη. Τα άρθρα δεν ανέφεραν ότι οι ιδιοκτήτες των εφημερίδων είχαν συμφέρον στο ορυχείο ή το εμπόριο των κατασκευών.

Στην επιστολή του προς το Reuters, ο Μπόμπολας δήλωσε ότι στηρίζει τα εθνικής κλίμακας μεγάλα έργα, που δημιουργούν θέσεις απασχόλησης και βοηθούν τη χώρα να ανακάμψει από την οικονομική κρίση.

Η Μπιρμπίλη, η οποία αρνήθηκε να σχολιάσει αυτό το άρθρο, έμεινε εκτός κυβέρνησης τον Ιούνιο του 2011. Στη συνέχεια, η άδεια για τη λειτουργία του ορυχείου χορηγήθηκε. Μετά την έκδοσή της άδειας, η κατασκευαστική εταιρεία ΕΛΛΑΚΤΩΡ, σύμφωνα με τους ετήσιους λογαριασμούς της, είχε ένα κέρδος ύψους 261 εκατομμυρίων ευρώ εν μέρει από το ξεπούλημα και εν μέρει από την επανεκτίμηση της συμμετοχής της σε μια καναδική εταιρεία που είχε αγοράσει το 95% του ορυχείου.

Ο πρώην βοηθός του έλληνα πρωθυπουργού εκείνης της εποχής δήλωσε ότι η αποπομπή της Μπιρμπίλη δε σχετιζόταν με αυτήν την υπόθεση. Ο πρώην υπουργός Περιβάλλοντος που ενέκρινε την άδεια, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, δήλωσε ότι «η απόφαση ελήφθη αποκλειστικά και μόνο με βάση την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων», η οποία ήταν θετική για το ορυχείο.

Στην επιστολή του προς το Reuters, ο Μπόμπολας δήλωσε ότι η μόνη σύνδεση της οικογένειάς του με το ορυχείο είναι η έμμεση συμμετοχή του γιου του με λιγότερο από 1%».

Οι διπλοκαπελάδες

Στα ΜΜΕ, πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων μπορεί να προκύψουν ακόμα και σε χαμηλά επίπεδα. Η ένωση των δημοσιογράφων, ΕΣΗΕΑ, έχει μια λίστα με μέλη της που εργάζονται για την κυβέρνηση, για παράδειγμα σε γραφεία τύπου. Δεκάδες φορούν ένα δεύτερο καπέλο ως δημοσιογράφοι σε εφημερίδα την ίδια στιγμή.

Οι κανόνες της ΕΣΗΕΑ απαγορεύουν στα μέλη της να κάνουν αυτές τις εργασίες ταυτόχρονα. Σε μια προσπάθεια να αποκαλύψει εκείνους που παραβιάζουν τον κανόνα, η ένωση έλαβε μία λίστα δημοσιογράφων που εργάζονταν παράλληλα και για την κυβέρνηση το 2005. Η λίστα αυτή δε δημοσιεύθηκε ποτέ.

Κάποιοι από αυτούς που κατονομάζονταν στον κατάλογο παραπονέθηκαν. Έλληνες αξιωματούχοι έκριναν ότι η δημοσίευση του καταλόγου θα παραβίαζε την ιδιωτική ζωή. Ήταν μια απόφαση που ο Δημήτρης Τρίμης, ο πρόεδρος της Ένωσης, ονομάζει μια σοβαρή ήττα.

«Υπάρχει ένα τρίγωνο από πολιτικές δυνάμεις, οικονομικές δυνάμεις και τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ και κανείς δεν μπορεί να πει ποιος έχει το πάνω χέρι», δήλωσε στο Reuters. «Ξεκινά από την κορυφή μεταξύ του υπουργού και του εκδότη και περνάει στο γραφείο Τύπου και τον δημοσιογράφο. Είναι μια πυραμίδα».

Ένα παράδειγμα, είπε, ήταν ένα τηλεοπτικό στούντιο που δημιουργήθηκε το 2007 από το Υπουργείο Γεωργίας για την προώθηση των δραστηριοτήτων του. Παρά το γεγονός ότι περίπου 50 άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών δημοσιογράφων, είχαν προσληφθεί, μόνο λίγοι είχαν κάτι να κάνουν, είπε. «Προσλήφθηκαν πολλοί παραπάνω από όσους χρειάζονταν και ήταν σαφές ότι ήταν γλάστρες», δήλωσε ο Τρίμης.

Ένας εκπρόσωπος του υπουργείου δήλωσε ότι το στούντιο ποτέ δεν προσέλαβε δημοσιογράφους πλήρους απασχόλησης και ότι έκλεισε το 2009.

Το Reuters έχει εντοπίσει τουλάχιστον εννέα δημοσιογράφους, που εργάζονται στα γραφεία τύπου χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και επίσης γράφουν σε μέσα μαζικής ενημέρωσης, όπου σε μεγάλο βαθμό έχουν παραλείψει να αναφέρουν την ανάγκη μεταρρυθμίσεων στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας. Στους «διπλό καπελάδες» βρίσκεται και ο Αλέξανδρος Κασιμάτης, οικονομικός δημοσιογράφος σε κυριακάτικη εφημερίδα, ο οποίος επίσης εργάζεται ως επικεφαλής των δημοσίων σχέσεων για την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (CMC), που είναι βασικός οικονομικός ρυθμιστής των εισηγμένων εταιρειών. Το Reuters δεν μπόρεσε να βρει άρθρα από τον Κασιμάτη, ο οποίος γράφει για τις επιχειρήσεις, αλλά όχι για την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Ο Κασιμάτης είπε: «Δεν πρόκειται για σύγκρουση συμφερόντων. Η ΕΣΗΕΑ επιτρέπει στα μέλη της να εργάζονται σε γραφεία τύπου με την προϋπόθεση ότι δεν καλύπτουν για ποιος εργάζονται. Και ποτέ δεν γράφω για την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς..».

Σε ένα e-mail προς το πρακτορείο Reuters, ο Κώστας Μποτόπουλος, πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, σημειώνει ότι οι δύο δουλειές του Κασιμάτη είναι συμβατές.

Μία άλλη δημοσιογράφος, χωρίς να πρόκειται για άμεση σύγκρουση συμφερόντων, ακόμα έχει μεταξύ των συναδέλφων της το παρατσούκλι Φως-Νερό-Τηλέφωνο επειδή εργαζόταν τόσο για την εφημερίδα «Το Βήμα» όσο και για τρεις δημόσιες εταιρείες κοινής ωφελείας. Η Ιωάννα Μάνδρου, η οποία τώρα εργάζεται για την Καθημερινή και το ΣΚΑΪ, επιβεβαίωσε ότι είχε εργαστεί στο γραφείο Τύπου του ΟΤΕ, μια κρατική εταιρεία τηλεπικοινωνιών, και εν συντομία ως σύμβουλος σε μια εταιρεία ύδρευσης. Είπε ότι δεν είχε εργαστεί για εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας.

«Στο Βήμα ήμουν μία δημοσιογράφος που καλύπτει δικαστικές υποθέσεις και αυτό δεν είχε καμία σχέση με τη δουλειά μου στον ΟΤΕ. Και όταν λέω ότι έχω δουλέψει για τον ΟΤΕ, κυριολεκτικά σημαίνει ότι δούλευα», είπε. «Μπορώ να σας πω ότι περίπου το 95% των ατόμων που απασχολούνται σε παρόμοιες θέσεις εργασίας δεν κάνουν τίποτα».

Επίσης, είπε ότι είναι σύνηθες για τους πολιτικούς να κανονίζουν τέτοιες δουλειές ως χάρες. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, κ. Κεδίκογλου δήλωσε ότι τα μέλη του συνδικάτου των δημοσιογράφων «έχουν το δικαίωμα να εργάζονται σε κρατικές επιχειρήσεις και ως υπεύθυνοι τύπου, υπό ορισμένες προϋποθέσεις και υπό τον όρο ότι δεν έχουν συγκρουόμενα συμφέροντα».

***

(Ακολουθεί απόδοση της συνέχειας του ρεπορτάζ)

Στη συνέχεια, το ρεπορτάζ του Reuters αναφέρεται στη γνωστή δήλωση Καραμανλή στο Μπαΐρακτάρη περί νταβατζήδων και σημειώνει ότι δεν έγινε ποτέ καμία σημαντική προσπάθεια για την αντιμετώπιση της διαπλοκής.

Πρώην υπουργός που μίλησε στο Reuters ανέφερε ότι ένας ιδιοκτήτης ΜΜΕ του είχε ζητήσει να σταματήσει μία δικαστική έρευνα που τον αφορούσε, ενώ σε άλλη περίπτωση ένας εκδότης εφημερίδας που χρωστούσε 1 εκατομμύριο ευρώ σε μία κρατική εταιρία, επικοινώνησε μαζί του για να του διαγράψει το χρέος. Όπως είπε ο πρώην υπουργός, που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του, αφού αρνήθηκε να διαγράψει το χρέος, έβλεπε συνέχεια το όνομά του σε αρνητικά ρεπορτάζ για τον ίδιο στην εφημερίδα του εκδότη.

Το Reuters σημειώνει ότι η διαπλοκή των ΜΜΕ αντανακλάται και στους Δείκτες Διαφθοράς, ενώ υποστηρίζει ότι ακόμη και χωρίς τη νομοθεσία το τοπίο στα ΜΜΕ, λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλάζει, καθώς οι οικονομικές πιέσεις εντείνονται, η διαφήμιση έχει συρρικνωθεί και εταιρείες μέσων ενημέρωσης έχουν δηλώσει χρέη ύψους άνω των 2 δις. ευρώ.

Τέλος, το πρακτορείο αναφέρεται στην έντονη αντίδραση του «Έθνους» και του «Βήματος» μετά το αίτημα της τρόικα να υπάρξουν επίτροποι στα διοικητικά συμβούλια των τραπεζών που θα έχουν τον τελευταία λόγο στην έγκριση των μεγάλων δανείων, συμπεριλαμβανομένου και των ΜΜΕ.
«Η Ελλάδα δεν είναι αποικία», είχε γράψει ο Ψυχάρης σε πρωτοσέλιδο άρθρο στο Βήμα. 

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έτσι χάθηκε ο Καπετάν Πελοπίδας....

Πιτσιωτά:Ένα από τα δέκα ορεινά χωριά του Δήμου Αγίου Γεωργίου Τυμφρηστού του νομού Φθιώτιδος, χτισμένο σε μια ρεματιά, πλούσιο σε νερά,με τις βουνοπλαγιές κατάφυτες από βελανιδιές και έλατα.    Στα εξήντα σπίτια προπολεμικά κατοικούσαν 300 άτομα με 50 μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο                                                                                                  Και να μια μέρα χτυπά η καμπάνα πιο ζωηρά. Έχομε πόλεμο, επιστράτευση.                                         Αρκετοί στρατεύσιμοι πολέμησαν στο Αλβανικό μέτωπο και όλοι γύρισαν πίσω στο χωριό. Έχουμε κατοχή. Μα στο χωριό μας μόνο μια φορά πέρασε ένας λόχος Ιταλών και μετά όταν φούντωσε το αντάρτικο είχαμε ελεύθερη Ελλάδα. Ο Άρης Βελουχιώτης μετά την πρώτη του εμφάνιση στις 7 Ιούνη 1942 στη Δομνίστα συνεχίζει τις εμφανίσεις του από χωριό σε χωριό σε όλη την περιτυμφρήστεια περιοχή.
Θυμάμαι τότε ένα απόγευμα που με το χτύπημα της καμπάνας μαζευτήκαμε στο προαύλιο του Σχολείου όπου μας μίλησε ο Άρης. “Είμαστε μ…

Σάββας Κωφίδης: «Στη μάχη με τα τέρατα του κρατικού μηχανισμού, με τα τέρατα του φασισμού βγήκα νικητής, δεν έγινα ο ίδιος τέρας»

Μια διαφορετική συνέντευξη, με έναν από τους σημαντικότερους πρώην διεθνείς ποδοσφαιριστές, ο οποίος έχει ριζωθεί στις ψυχές και στις καρδιές εγχώριων φιλάθλων, κι όχι μόνο…  Ο Σάββας Κωφίδης, μεταξύ άλλων, μιλά για την αγαπημένη του μεταλλική σκηνή, τον πολιτισμό,αλλά και για τα καλά και τα… άρρωστα του ποδοσφαίρου… Επιπρόσθετα, συνθέτει και… κατεβάζει «ενδεκάδες» στο πιο ονειρικό παιχνίδι… Όλοι στις θέσεις σας, αρχίζει το «ματς»! -Σάββα, είσαι διαχρονικά μία από τις πιο… βαριές φανέλες του ελληνικού ποδοσφαίρου. Σύμφωνα με την πολυετή και σπουδαία επαγγελματική σου πορεία / καριέρα, ως ποδοσφαιριστής και προπονητής, τι σε κάνει υπερήφανο και τι αντίστροφα σε απογοητεύει από το «βασιλιά» των σπορ, στη χώρα μας και παγκοσμίως; Το ποδόσφαιρο είναι ένα παιχνίδι, που προσφέρει έντονα συναισθήματα, τα οποία δύσκολα συναντάς σε άλλα αθλήματα. Η κοινωνικότητα και ο πολιτισμός που πηγάζει μέσα από το ποδόσφαιρο είναι πράγματα για τα οποία μπορεί να νοιώθω περήφανος, αλλά για τον μικροαστισμό κ…

Πέντε εμβληματικές νίκες του Ολυμπιακού με τον Λεμονή στον πάγκο

Στο πρόσωπο του Τάκη Λεμονή βρήκε τελικά ο Ολυμπιακός τον άνθρωπο που θα προσπαθήσει να κάνει πραγματικότητα το νταμπλ, σε μια χρονιά που τα προβλήματα στους πρωταθλητές έκαναν την εμφάνισή τους με το καλημέρα.
Ο στρατιώτης –κατά δήλωσή του- της ομάδας του Πειραιά θα προσπαθήσει να αντιστρέψει το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί στο ερυθρόλευκο στρατόπεδο από τον Γενάρη και έπειτα, όταν η ομάδα άρχισε να χάνει τον χαρακτήρα της και να δημιουργεί ένα αρνητικό σερί ηττών.

Ο Λεμονής λοιπόν κλήθηκε να πάρει τις νίκες που θα οδηγήσουν τον Ολυμπιακό την κατάκτηση του πρωταθλήματος και του κυπέλλου.  Σίγουρα θα χρειαστεί τρεις στο πρωτάθλημα προκειμένου να το εξασφαλίσει και μαθηματικά, ενώ στο κύπελλο ίσως να τον βολέψουν και οι ισοπαλίες, αφού ένα εκτός έδρας γκολ σε τέτοιες διοργανώσεις μπορεί να χρίσει το νικητή.

Με βάση τα παραπάνω, ο Τάκης Λεμονής ήρθε μέχρι το καλοκαίρι –αρχικά- με σκοπό να κυνηγήσει νίκες. Κάτι που έχει κάνει και στο παρελθόν, καταφέρνοντάς τα μια χαρά. Ας θυμηθούμ…