Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ευρωμπάσκετ: Από το ζενίθ στο ναδίρ η Εθνική

Την ήττα από την οικοδέσποινα του Ευρωμπάσκετ, Σλοβενία, 73-65, γνώρισε η εθνική, με την ολοκλήρωση των αγώνων της 2ης ημέρας του 6ου ομίλου στη Β΄ φάση.
Από το ζενίθ της απόδοσης της και την νίκη επί της Ισπανίας, η Εθνική ομάδα έφτασε στο ναδίρ και στην ήττα από την Σλοβενία (73-65) για την 2η αγωνιστική στην φάση των 12 ομάδων του 38ου «ΕΥΡΩΜΠΑΣΚΕΤ» και πλέον δεν ορίζει την τύχη της στην διοργάνωση, καθώς είναι περισσότερες οι πιθανότητες πρόωρου αποκλεισμού, απ’ αυτές για την πρόκριση της στην πρώτη 8άδα της διοργάνωσης. Η ελληνική ομάδα θα πρέπει να νικήσει την Κροατία, την ερχόμενη Δευτέρα για την 3η και τελευταία αγωνιστική του δεύτερου γύρου, αλλά και παράλληλα, η Ιταλία να επικρατήσει της Ισπανίας. Όμως, οι Ιταλοί που ηττήθηκαν και από τους Κροάτες (76-68) σήμερα στην Λουμπλιάνα, δεν δείχνουν ικανοί να νικήσουν τους Ισπανούς, οι οποίοι χρειάζονται την νίκη για να κατακτήσουν την υψηλότερη δυνατή θέση και να προκριθούν.

Η Εθνική αφυπνίστηκε στο τέταρτο δεκάλεπτο κόντρα στη Σλοβενία, μετέτρεψε το -26 (36-62 στο 26') σε -6 (62-68) 1:30'' πριν το τέλος, όμως δεν κατάφερε να κάνει την ολική επαναφορά. Στα 40 δευτερόλεπτα, πριν από την λήξη, ο Γκόραν Ντράγκιτς που ήταν και ο «δήμιος» της ελληνικής ομάδας, με 28 πόντους (ο Τρινκέρι ρίσκαρε στο μαρκάρισμα του και παρά τα χαμηλά ποσοστά ευστοχίας που είχε, αναδείχθηκε σε πρώτο σκόρερ του αγώνα), έκλεψε τη μπάλα και έκανε το 62-70 για τους Σλοβένους, οι οποίοι ανέβασαν την διαφορά στους οκτώ πόντους, φτάνοντας στο θετικό αποτέλεσμα. Οι παίκτες του Μπόζινταρ Μάλκοβιτς έπαιζαν εξαιρετική άμυνα, δυσκολεύοντας τις προσπάθειες των διεθνών μας, ενώ η διαφορά στα ριμπάουντ ήταν συντριπτικά υπέρ των γηπεδούχων και όσο κυλούσε ο χρόνος, οι «μάχες των αιθέρων», κερδήθηκαν από τους αντιπάλους μας. Οι Σλοβένοι κέρδισαν συνολικά 47 ριμπάουντ, εκ των οποίων, τα 21 ήταν επιθετικά. Όπερ και σημαίνει ότι δημιούργησαν 21 περισσότερες επιθέσεις και απαλλάχτηκαν από το όποιο άγχος είχαν, ύστερα από άστοχα σουτ, καθώς είχαν ποσοστό ευστοχίας στα δίποντα, μόλις 33 τοις εκατό. Η δεύτερη και η τρίτη ευκαιρία, όμως, που τους δόθηκε από τους Ελληνες διεθνείς που έχασαν κατά κράτος στα αμυντικά ριμπάουντ, έπαιξε τον καθοριστικότερο ρόλο.

Το δεύτερο «κλειδί» του αγώνα, ήταν η άμυνα των Σλοβένων. «Σκηνοθετημένη» από τον «μέτρ» του είδους, τον Σέρβο Μπόζινταρ Μάλκοβιτς και με πολλή ενέργεια απ’ όλους τους παίκτες που χρησιμοποίησε, η σλοβενική άμυνα είχε πολλές βοήθειες στα περισσότερα μαρκαρίσματα, ενώ εγκλώβισε τον Σπανούλη από το «κυνηγητό» του Γιόκσιμοβιτς. Μπορεί ο Σπανούλης να έφτασε τους 21 πόντους, αλλά η «ζημιά» είχε γίνει, νωρίτερα.

Η Εθνική διαθέτει συνολικά, πέντε παίκτες στις δυο θέσεις των ψηλών, ύστερα και από την χθεσινή αποχώρηση του Λουκά Μαυροκεφαλίδη που υπέστη θλάση στον δικέφαλο και έφυγε από την ελληνική αποστολή, επιστρέφοντας στην Αθήνα. Και όμως, στον χθεσινό αγώνα, η συγκομιδή πόντων κάτω από το καλάθι, ήταν μόλις 16 πόντους και από τους 5 ψηλούς που χρησιμοποίησε ο Τρινκέρι. Και επειδή «ενός κακού μύρια έπονται», η Εθνική «έχασε» και τον Κώστα Παπανικολάου που τραυματίστηκε στο 24’ και αποχώρησε υποβασταζόμενος, λόγω διαστρέμματος. Κόντρα στην Κροατία, η Εθνική θα παραταχθεί με 10 παίκτες...

Τα δεκάλεπτα: 13-26, 27-43, 46-62, 65-73.

ΕΛΛΑΔΑ ( 31/38β., 11/35διπ., 4/18τρ., 39ριμπ., 6ασ., 11λ., 4κλ., 6κ.): Σλούκας 6, Μπουρούσης 6, Ζήσης 13(1), Σπανούλης 21(2), Περπέρογλου 1, Φώτσης 5, Παπανικολάου 3, Καββαδάς, Καϊμακόγλου 3, Μπράμος 5, Πρίντεζης 2.

ΣΛΟΒΕΝΙΑ( 21/29β., 14/43διπ., 8/22τρ., 47ριμπ., 11ασ., 11λ., 8κλ., 4κ.): Σλόκαρ, Λάκοβιτς 10(1), Μπάλαζιτς, Γιοκσίμοβιτς 5(1), Μούριτς 7(1), Νάχμπαρ 5(1), Γκ. Ντράγκιτς 28(3), Ζ. Ντράγκιτς 11(1), Λόρμπεκ 2, Βίντμαρ 2, Μπέγκιτς 3.

πηγη:kathimerini.gr


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έτσι χάθηκε ο Καπετάν Πελοπίδας....

Πιτσιωτά:Ένα από τα δέκα ορεινά χωριά του Δήμου Αγίου Γεωργίου Τυμφρηστού του νομού Φθιώτιδος, χτισμένο σε μια ρεματιά, πλούσιο σε νερά,με τις βουνοπλαγιές κατάφυτες από βελανιδιές και έλατα.    Στα εξήντα σπίτια προπολεμικά κατοικούσαν 300 άτομα με 50 μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο                                                                                                  Και να μια μέρα χτυπά η καμπάνα πιο ζωηρά. Έχομε πόλεμο, επιστράτευση.                                         Αρκετοί στρατεύσιμοι πολέμησαν στο Αλβανικό μέτωπο και όλοι γύρισαν πίσω στο χωριό. Έχουμε κατοχή. Μα στο χωριό μας μόνο μια φορά πέρασε ένας λόχος Ιταλών και μετά όταν φούντωσε το αντάρτικο είχαμε ελεύθερη Ελλάδα. Ο Άρης Βελουχιώτης μετά την πρώτη του εμφάνιση στις 7 Ιούνη 1942 στη Δομνίστα συνεχίζει τις εμφανίσεις του από χωριό σε χωριό σε όλη την περιτυμφρήστεια περιοχή.
Θυμάμαι τότε ένα απόγευμα που με το χτύπημα της καμπάνας μαζευτήκαμε στο προαύλιο του Σχολείου όπου μας μίλησε ο Άρης. “Είμαστε μ…

Κωστουλάκης Κωνσταντίνος (Λευκός Αρκάδιος)

ΑΡΚΑΔΙΟΣ ΛΕΥΚΟΣ (1905-1983)
Ο Αρκάδιος Λευκός (πραγματικό όνομα Κωνσταντίνος Κωστουλάκης) γεννήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης.
Σπούδασε νομικά και εργάστηκε ως δικηγόρος και στη συνέχεια ως δημόσιος υπάλληλος σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη και τέλος στην Αθήνα, όπου έζησε ως το θάνατό του.
Την πρώτη επίσημη εμφάνισή του στη λογοτεχνία πραγματοποίησε το 1932 με τη δημοσίευση σε συνέχειες στο περιοδικό Νέα Εστία της νουβέλας "Σε πόλεμο με τον εαυτό μου", η οποία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους κριτικούς.
Ακολούθησε η έκδοση του μυθιστορήματος Κρίσις… στη Θεσσαλονίκη (1934) και τρία ακόμη μυθιστορήματα με μεγάλα χρονικά διαστήματα ανάμεσά τους, ως το 1971 οπότε τιμήθηκε με το δεύτερο κρατικό βραβείο μυθιστορήματος για το έργο του "Συλλογή από μαχαίρια", βράβευση η οποία προκάλεσε την οργισμένη αντίδρασή του.

Στο χώρο των λογοτεχνικών περιοδικών της εποχής οι εμφανίσεις του Λευκού σπανίζουν - κάποιες δημοσ…

Η Τέχνη στα χρόνια της Αντίστασης

Στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα 1941 - 1944 δεν πήραν μέρος μόνον οι ένοπλοι και οι άλλοι αγωνιστές που πλαισίωναν τις αντιστασιακές οργανώσεις, αλλά και ο πνευματικός κόσμος της χώρας.
Λογοτέχνες, θεατρικοί συγγραφείς, συνθέτες, ηθοποιοί, ζωγράφοι, χαράκτες, δημοσιογράφοι.

 Εμπνεόμενοι από τον αγώνα για την ελευθερία και από τα ιδανικά της Αντίστασης,οι πνευματικοί άνθρωποι δημιούργησαν μια νέα λογοτεχνία, ένα νέο θεατρικό λόγο, μια νέα μουσική, επαναστατικά τραγούδια, νέες μορφές εικαστικών τεχνών.
Δημιούργησαν την αντιστασιακή Τέχνη που ξεσήκωνε το λαό κατά των κατακτητών και συγχρόνως απαθανάτιζε τους αγώνες και τις θυσίες του.
Η ελληνική αντιστασιακή Τέχνη πήρε τέτοια έκταση και δύναμη, που δε συναντάται σε καμία άλλη κατεχόμενη χώρα.
Η πολιτιστική έκρηξη, που άρχισε από τις πρώτες μέρες της Κατοχής και κορυφώθηκε το καλοκαίρι του 1944, υπήρξε ένα θαύμα που προοιωνιζόταν ένα λαμπρό μέλλον για το νεοελληνικό πολιτισμό. Δυστυχώς, όμως, η ιμπεριαλιστική επέμβαση, που με ραδιου…