Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

"Να διαλυθούν οι σύνδεσμοι"

Τη διάλυση των συνδέσμων θεωρούν ως μόνη λύση για να περιοριστούν τα φαινόμενα βίας στα γήπεδα, δύο οπαδοί ομάδων, που πλέον βρίσκονται στη φυλακή.
Οι δύο νεαροί μίλησαν στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία για τη βία στα γήπεδα, τα «πεσίματα» σε αντιπάλους οπαδούς, την εισαγωγή καπνογόνων, ναρκωτικών, κροτίδων ακόμη και μαχαιριών στα γήπεδα, αλλά και τις εκδρομές για τα εκτός έδρας παιχνίδια.
Ο πρώτος νεαρός ισχυρίζεται: "Τα αυτοκίνητα και οι μηχανές είναι τα μέσα που μεταφέρουν λάβαρα πολύ πριν το ματς στα γήπεδα, όταν γίνονται τα πεσίματα με στόχο να αφαιρέσουν πανό των αντιπάλων, να τα κάψουν και να αποδείξουν έτσι την ανωτερότητά της ομάδας τους.»
Στη συνέχεια εξηγεί:  
«Μου είχε περάσει μια χρυσαυγίτικη νοοτροπία, φασιστική. Τέτοια γκέτο υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις ομάδες, αλλά υπάρχουν και ομάδες, όπως ο Ατρόμητος, που είναι αντίθετες σε αυτό".
Αναφορικά με τα πούλμαν των λεγόμενων εκδρομέων αναφέρει: "Εδώ πάνε αυτοί που είναι για ναρκωτικά και για φασαρίες. Θα πάνε να παρακολουθήσουν τον αγώνα και στη διαδρομή θα πέσει το ξύλο.
Ας πας για αγώνα πχ. στο Χαριλάου ή στην Τούμπα ξέρουν ήδη πότε θα φτάσουν οι εκδρομείς, πότε θα γίνουν τα «πεσίματα» και είναι προετοιμασμένοι για όλα!
Μέσα στο πούλμαν υπάρχουν ναρκωτικά, ρόπαλα, μολότοφ, υπάρχουν όλα».
Τι λέει για τα γραφεία του συνδέσμου; «Μέσα υπάρχουν όλα τα εφόδια (μολότοφ, ρόπαλα, σιδερογροθιές) ό,τι μπορεί να φανταστεί ο νους του καθενός.
Εδώ δεν μπαίνει ο οποιοσδήποτε. Εδώ πάμε για χρήση και για να οργανώσουμε τα «πεσίματα» που θα γίνουν σε άλλα κλαμπ. Θα φύγουν δέκα-είκοσι άτομα, θα πάνε να πιάσουν τους άλλους στον ύπνο πάνε να τους κάψουν να τους λιντσάρουν , να αρπάξουν ό,τι θέλουνε από το άλλο κλαμπ και η κατάληξη θα είναι η τελευταία εικόνα.
Κάποιος θα μείνει τελικά κάτω!
Εμείς έχουμε ονομάσει τους εαυτούς μας στον πίνακα «χούλιγκαν» και τους άλλους τους ονομάσαμε κάνιμπαλ".
Ο δεύτερος νεαρός επισημαίνει: "Για εμένα όλα είναι αλληλένδετα. Από το πρωί μέχρι το βράδυ. Εγώ δεν ήμουν τόσο πολύ στη «Χρυσή Αυγή» και τους κορόιδευα κιόλας.
Κινιόμουνα σε φάσεις ακραίες και ρατσιστικές, ήμουν μέλος σε κλαμπ και περνούσα την ημέρα μου εκεί.
Ακόμη κι αν πήγαινα κάπου θα γυρνούσα ξανά να δω εάν έχει γίνει κάποια επίθεση. Υπήρχαν τη δεκαετία του ’90 κυρίως και μαγαζιά-στέκια που συχνάζαμε, όμως τώρα τα κεντρικά του κάθε συνδέσμου είναι και στέκια.
Από εδώ φεύγουν και τα εισιτήρια. Όσα εισιτήρια δεν είναι ονομαστικά με ταυτότητες, φεύγουν από την ΠΑΕ με συμφωνία και πάνε στους οργανωμένους.
Οργανωμένα πάμε στο γήπεδο, οργανωμένα στη φασαρία, γι’ αυτό και λεγόμαστε οργανωμένοι. Οργανωμένο έγκλημα. Πάντα γίνεται χρήση και μέσα στο γήπεδο.
Εγώ ανάλογα με τον αγώνα και τη στιγμή διάλεγα και το ναρκωτικό που θα έπαιρνα".

Στη συνέχεια, οι δύο νεαροί αναφέρονται στη σχέση των οργανωμένων οπαδών ακόμη και με τις συναυλίες που γίνονται στα γήπεδα και όπου αυτοί επιφορτίζονται με καθήκοντά περιφρούρησης. "Στο τέλος πλακωνόμασταν για το ποιος θα πάρει το μεγαλύτερο μεροκάματο κι έτσι ξεκινάγαμε κι άλλες φασαρίες.
Γνωριζόμαστε οι επικεφαλής των κλαμπ μεταξύ μας. Εγώ κάποιες φορές έσωσα αντιπάλους. Πρωταρχικός στόχος είναι η αστυνομία και μετά ο αντίπαλος οπαδός.
Ακόμη και με τους παράγοντες έχουμε συγκρούσεις τελευταία".
Γιατί ένα νεαρό παιδί ακολουθεί αυτό το δρόμο;
"Άλλος πάει γιατί γουστάρει να τα σπάει και να τσακώνεται, άλλος γιατί έχει απωθημένα μέσα του, άλλος για να αποδείξει ότι είναι κάποιος, άλλος πάει για τη «Χρυσή Αυγή».
Μπαίνεις σε μια ομάδα για μια ιδεολογία τέτοια και αυτό σιγά-σιγά σε παρασύρει σε μίσος, γίνεσαι ρατσιστής όπως πας με τη θέλησή σου".
Στη συνέχεια οι νεαροί απάντησαν σε ερωτήσεις:
Ποιοι σας πληρώνανε για την περιφρούρηση όμως και για όλα αυτά;
Οι παράγοντες της ομάδας δεν ήταν, πως είχατε κόντρες με αυτούς;
Πώς η ομάδα που κρατάει το κλαμπ κάνει επεισόδια και κρατά και την ασφάλεια του γηπέδου;
Ο πρώτος νεαρός απαντά: "Δεν έχει να κάνει αυτό. Μας πλήρωναν σαν ασφάλεια γηπέδου, γιατί αν δεν κρατούσαμε εμείς και χάνανε μετά την έδρα σε ένα παιχνίδι ή τα εισιτήρια, τότε, χάνανε πολλά λεφτά.
Αυτός όμως είναι και ο μοναδικός τρόπος για να πούνε όλα αυτά που μπαίνουν μέσα στα γήπεδα... Ακόμη και στο τύμπανο αν θέλω μπορώ να βάλω μέσα 50 καπνογόνα. Πανό και στην αντίπαλη έδρα μπορώ αν θέλω να περάσω".
Ο δεύτερος αποκαλύπτει: "Τα καπνογόνα, τα ναρκωτικά, κροτίδες ακόμη και μαχαίρια τα περνάς μέσα για πλάκα.
Αν μπούνε μαζί 30-40 άτομα, τι να ψάξουν οι αστυνομικοί της διμοιρίας; Ρίχνεις ένα καπνογόνο και μετά όλοι μαζί κάνουνε το ντου.
Από το τι θα περάσει το κάθε κλαμπ μέσα φαίνεται και η δύναμή του στο γήπεδο».
Ο δεύτερος νεαρός προσθέτει: «Εγώ ήμουν οργανωμένος από μικρός στην ομάδα.
Μετά δημιουργήθηκε το γκέτο με φασίστες, χρυσαυγίτες κτλ.
Εγώ οδηγήθηκα μόνος μου εκεί, ενώ στην ομάδα υπήρχαν και πολλοί αναρχικοί.
Αυτοί πάνε σε διαφορετικές θύρες, δεν βρίσκονται μαζί για την ομάδα άσχετα με τις ιδεολογίες. Πάνω από όλα η ομάδα".
Θέλεις να μου πεις δηλαδή, ότι η αστυνομία δεν μπορεί να έχει έλεγχο στο γήπεδο; είναι η επόμενη ερώτηση και ο πρώτος νεαρός απαντά: |
Δεν βάζει ο αστυνομικός τη ζωή του μπροστά. Εσύ τι θα έκανες δηλαδή; Περνάμε στο γήπεδο όλα μας τα εφόδια, πάντα υπάρχει τρόπος.
Όταν παλιά πηγαίναμε με ναυλωμένα αεροπλάνα τσάρτερ τα κάναμε αποθήκες με εφόδια και ναρκωτικά.
Εγώ πήγαινα στο γήπεδο μόνο για χρήση, δεν με ενδιέφερε η βία.
Αυτό έλεγα πριν ο καθένας μπαίνει για διαφορετικούς λόγους, εγώ δεν μπορούσα πχ να κάνω μεγάλη χρήση σε ένα ντέρμπι.
Μέσα στο γήπεδο πέρα από τη βία γίνεται και το νταραβέρι ανάμεσα στους οπαδούς.
Τι θα έρθει;
Πώς θα έρθει;
Πώς θα φορτωθεί και θα διοχετευτεί μετά στη Μύκονο ή σε άλλο νησί ή σε κάποιο κλαμπ.
Υπάρχουν και οι σχέσεις με άλλες ομάδες του εξωτερικού.
Άλλο μπέρδεμα.

Τα τελευταία χρόνια κι ενώ οι φίλαθλοι του Ολυμπιακού για παράδειγμα έχουν στενή σχέση με τον Ερυθρό Αστέρα, κάποιοι Παναθηναϊκοί έχουν σχέση με τον αρχηγό της ομάδας που είναι ακροδεξιός και τον βοηθάνε με λεφτά και δικηγόρους κι έτσι ένα κομμάτι του Ερυθρού Αστέρα έχει με αυτούς σχέση"
Για το ρόλο των ΜΜΕ ο πρώτος νεαρός καταθέτει τη δική του άποψη:
«Οι αθλητικές εφημερίδες πολλές φορές δημιουργούν αυτή τη βία.
Όταν ο οπαδός ξυπνάει και πάει στο περίπτερο και βλέπει τη φωτογραφία του Σισέ με τον Μιραλάς μούρη με μούρη και γράφει ο τίτλος «ΦΩΤΙΑ» τότε φωτιά παίρνει και ο οπαδός και λέει "εδώ θα γίνει σφαγή"».
Κλείνοντας συμφώνησαν πως "...κι εμείς όταν βγούμε από εδώ μπορούμε να βοηθήσουμε τα άλλα παιδιά που περιμένουν χωρίς να το καταλαβαίνουν, σε ουρές για τα καταλήξουν εδώ...
Εγώ νομίζω ότι ο καθένας μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του και τους φίλους, έστω...
Να διαλυθούν, όμως όλοι οι σύνδεσμοι".
πηγή:sport.gr
*Η δημοσίευση έγινε  10/07/2011

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έτσι χάθηκε ο Καπετάν Πελοπίδας....

Πιτσιωτά:Ένα από τα δέκα ορεινά χωριά του Δήμου Αγίου Γεωργίου Τυμφρηστού του νομού Φθιώτιδος, χτισμένο σε μια ρεματιά, πλούσιο σε νερά,με τις βουνοπλαγιές κατάφυτες από βελανιδιές και έλατα.    Στα εξήντα σπίτια προπολεμικά κατοικούσαν 300 άτομα με 50 μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο                                                                                                  Και να μια μέρα χτυπά η καμπάνα πιο ζωηρά. Έχομε πόλεμο, επιστράτευση.                                         Αρκετοί στρατεύσιμοι πολέμησαν στο Αλβανικό μέτωπο και όλοι γύρισαν πίσω στο χωριό. Έχουμε κατοχή. Μα στο χωριό μας μόνο μια φορά πέρασε ένας λόχος Ιταλών και μετά όταν φούντωσε το αντάρτικο είχαμε ελεύθερη Ελλάδα. Ο Άρης Βελουχιώτης μετά την πρώτη του εμφάνιση στις 7 Ιούνη 1942 στη Δομνίστα συνεχίζει τις εμφανίσεις του από χωριό σε χωριό σε όλη την περιτυμφρήστεια περιοχή.
Θυμάμαι τότε ένα απόγευμα που με το χτύπημα της καμπάνας μαζευτήκαμε στο προαύλιο του Σχολείου όπου μας μίλησε ο Άρης. “Είμαστε μ…

Η Τέχνη στα χρόνια της Αντίστασης

Στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα 1941 - 1944 δεν πήραν μέρος μόνον οι ένοπλοι και οι άλλοι αγωνιστές που πλαισίωναν τις αντιστασιακές οργανώσεις, αλλά και ο πνευματικός κόσμος της χώρας.
Λογοτέχνες, θεατρικοί συγγραφείς, συνθέτες, ηθοποιοί, ζωγράφοι, χαράκτες, δημοσιογράφοι.

 Εμπνεόμενοι από τον αγώνα για την ελευθερία και από τα ιδανικά της Αντίστασης,οι πνευματικοί άνθρωποι δημιούργησαν μια νέα λογοτεχνία, ένα νέο θεατρικό λόγο, μια νέα μουσική, επαναστατικά τραγούδια, νέες μορφές εικαστικών τεχνών.
Δημιούργησαν την αντιστασιακή Τέχνη που ξεσήκωνε το λαό κατά των κατακτητών και συγχρόνως απαθανάτιζε τους αγώνες και τις θυσίες του.
Η ελληνική αντιστασιακή Τέχνη πήρε τέτοια έκταση και δύναμη, που δε συναντάται σε καμία άλλη κατεχόμενη χώρα.
Η πολιτιστική έκρηξη, που άρχισε από τις πρώτες μέρες της Κατοχής και κορυφώθηκε το καλοκαίρι του 1944, υπήρξε ένα θαύμα που προοιωνιζόταν ένα λαμπρό μέλλον για το νεοελληνικό πολιτισμό. Δυστυχώς, όμως, η ιμπεριαλιστική επέμβαση, που με ραδιου…

Κωστουλάκης Κωνσταντίνος (Λευκός Αρκάδιος)

ΑΡΚΑΔΙΟΣ ΛΕΥΚΟΣ (1905-1983)
Ο Αρκάδιος Λευκός (πραγματικό όνομα Κωνσταντίνος Κωστουλάκης) γεννήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης.
Σπούδασε νομικά και εργάστηκε ως δικηγόρος και στη συνέχεια ως δημόσιος υπάλληλος σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη και τέλος στην Αθήνα, όπου έζησε ως το θάνατό του.
Την πρώτη επίσημη εμφάνισή του στη λογοτεχνία πραγματοποίησε το 1932 με τη δημοσίευση σε συνέχειες στο περιοδικό Νέα Εστία της νουβέλας "Σε πόλεμο με τον εαυτό μου", η οποία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους κριτικούς.
Ακολούθησε η έκδοση του μυθιστορήματος Κρίσις… στη Θεσσαλονίκη (1934) και τρία ακόμη μυθιστορήματα με μεγάλα χρονικά διαστήματα ανάμεσά τους, ως το 1971 οπότε τιμήθηκε με το δεύτερο κρατικό βραβείο μυθιστορήματος για το έργο του "Συλλογή από μαχαίρια", βράβευση η οποία προκάλεσε την οργισμένη αντίδρασή του.

Στο χώρο των λογοτεχνικών περιοδικών της εποχής οι εμφανίσεις του Λευκού σπανίζουν - κάποιες δημοσ…