Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στη ρώσικη ρουλέτα...η Βραζιλία στους οκτώ!

«Έσπασαν καρδιές» στον πρώτο αγώνα των «16» του Μουντιάλ, καθώς η Βραζιλία πήρε πρόκριση-θρίλερ στα προημιτελικά επί της Χιλής με 3-2 στη διαδικασία των πέναλτι (1-1 ο κανονικός αγώνας και η παράταση).
Το ματς ήταν απαγορευμένο για καρδιακούς και κρίθηκε στη «ρώσικη ρουλέτα». Εκεί, όπου ο Ζούλιο Σέζαρ απόκρουσε δύο πέναλτι, ο Μπράβο ένα, αλλά στο τελευταίο κρίσιμο σουτ ο Χάρα έστειλε τη μπάλα στο δοκάρι και τη Βραζιλία στους προημιτελικούς του 20ου παγκοσμίου κυπέλλου.
Ο στόχος των παικτών της Χιλής να κρατήσουν μακριά από την περιοχή του Μπράβο τους Βραζιλιάνους απέδωσε στα πρώτα 18 λεπτά.
Η ομάδα του Χόρχε Σαμπάολι μπήκε στο γήπεδο με σκοπό να προφυλάξει τα νώτα της, γεγονός που έδωσε χώρο στους γηπεδούχους και την ευκαιρία να φτάνουν πιο εύκολα έξω από την περιοχή των «λα ρόχας».
Το ματς μπορεί να μην είχε φάσεις, αλλά είχε ρυθμό, πολύ δυνατές μονομαχίες και μεγάλο πάθος σε όλες τις διεκδικήσεις της μπάλας από τους 22 ποδοσφαιριστές.
Με το Νεϊμάρ να κάνει μεγάλο παιχνίδι και να αποτελεί μόνιμη πηγή κινδύνων για τους Χιλιανούς, η Βραζιλία κατάφερε να προηγηθεί στο 18΄ από στημένη φάση. Ο άσσος της Μπαρτσελόνα εκτέλεσε κόρνερ, ο Τιάγκο Σίλβα πήρε την πρώτη κεφαλιά και στο δεύτερο δοκάρι ο Νταβίντ Λουίς με προβολή έκανε το 1-0.
Δεν έβαλε κάτω η Χιλή, βγήκε στην επίθεση για να ισοφαρίσει και το κατάφερε, έστω κι από το ολέθριο λάθος του Χουλκ. Ο παίκτης της Ζενίτ πήρε τη μπάλα από το πλάγιο του Μαρσέλο, έκανε λάθος πάσα κι έδωσε την ευκαιρία στο Σάντσες να «γράψει» το 1-1 με πλασέ στο 32΄.
Το παιχνίδι άνοιξε στη συνέχεια και χάθηκαν ευκαιρίες εκατέρωθεν, με κορυφαία του Αρανκίς στις καθυστερήσεις να βάλει μπροστά τους Χιλιανούς (απόκρουσε ενστικτωδώς ο Ζούλιο Σέζαρ).
Ο ρυθμός του αγώνα δεν έπεσε στην επανάληψη. Η Χιλή ήταν...φωτιά στις αντεπιθέσεις και στο 61΄ και πάλι ο Ζούλιο Σέζαρ έκανε μεγάλη επέμβαση στο σουτ του Αρανκίς από το σημείο του πέναλτι. Νωρίτερα, στο 54΄, ο Χουλκ είχε πετύχει γκολ για τη Βραζιλία, αλλά στην προσπάθειά του να κατεβάσει τη μπάλα στην περιοχή της Χιλής χρησιμοποίησε και το χέρι του, με αποτέλεσμα να μη μετρήσει το τέρμα που σημείωσε.
Ο Μπράβο αποκρούει το δυνατό σουτ του Χουλκ μέσα από την περιοχή, διατηρώντας την Χιλή στο παιχνίδι της πρόκρισης.
Η Χιλή, πάντως, είχε την τεράστια ευκαιρία να πάρει το ματς στο 119΄, όταν το σουτ του Πινίγια σταμάτησε στο οριζόντιο δοκάρι...

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έτσι χάθηκε ο Καπετάν Πελοπίδας....

Πιτσιωτά:Ένα από τα δέκα ορεινά χωριά του Δήμου Αγίου Γεωργίου Τυμφρηστού του νομού Φθιώτιδος, χτισμένο σε μια ρεματιά, πλούσιο σε νερά,με τις βουνοπλαγιές κατάφυτες από βελανιδιές και έλατα.    Στα εξήντα σπίτια προπολεμικά κατοικούσαν 300 άτομα με 50 μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο                                                                                                  Και να μια μέρα χτυπά η καμπάνα πιο ζωηρά. Έχομε πόλεμο, επιστράτευση.                                         Αρκετοί στρατεύσιμοι πολέμησαν στο Αλβανικό μέτωπο και όλοι γύρισαν πίσω στο χωριό. Έχουμε κατοχή. Μα στο χωριό μας μόνο μια φορά πέρασε ένας λόχος Ιταλών και μετά όταν φούντωσε το αντάρτικο είχαμε ελεύθερη Ελλάδα. Ο Άρης Βελουχιώτης μετά την πρώτη του εμφάνιση στις 7 Ιούνη 1942 στη Δομνίστα συνεχίζει τις εμφανίσεις του από χωριό σε χωριό σε όλη την περιτυμφρήστεια περιοχή.
Θυμάμαι τότε ένα απόγευμα που με το χτύπημα της καμπάνας μαζευτήκαμε στο προαύλιο του Σχολείου όπου μας μίλησε ο Άρης. “Είμαστε μ…

Η Τέχνη στα χρόνια της Αντίστασης

Στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα 1941 - 1944 δεν πήραν μέρος μόνον οι ένοπλοι και οι άλλοι αγωνιστές που πλαισίωναν τις αντιστασιακές οργανώσεις, αλλά και ο πνευματικός κόσμος της χώρας.
Λογοτέχνες, θεατρικοί συγγραφείς, συνθέτες, ηθοποιοί, ζωγράφοι, χαράκτες, δημοσιογράφοι.

 Εμπνεόμενοι από τον αγώνα για την ελευθερία και από τα ιδανικά της Αντίστασης,οι πνευματικοί άνθρωποι δημιούργησαν μια νέα λογοτεχνία, ένα νέο θεατρικό λόγο, μια νέα μουσική, επαναστατικά τραγούδια, νέες μορφές εικαστικών τεχνών.
Δημιούργησαν την αντιστασιακή Τέχνη που ξεσήκωνε το λαό κατά των κατακτητών και συγχρόνως απαθανάτιζε τους αγώνες και τις θυσίες του.
Η ελληνική αντιστασιακή Τέχνη πήρε τέτοια έκταση και δύναμη, που δε συναντάται σε καμία άλλη κατεχόμενη χώρα.
Η πολιτιστική έκρηξη, που άρχισε από τις πρώτες μέρες της Κατοχής και κορυφώθηκε το καλοκαίρι του 1944, υπήρξε ένα θαύμα που προοιωνιζόταν ένα λαμπρό μέλλον για το νεοελληνικό πολιτισμό. Δυστυχώς, όμως, η ιμπεριαλιστική επέμβαση, που με ραδιου…

Κωστουλάκης Κωνσταντίνος (Λευκός Αρκάδιος)

ΑΡΚΑΔΙΟΣ ΛΕΥΚΟΣ (1905-1983)
Ο Αρκάδιος Λευκός (πραγματικό όνομα Κωνσταντίνος Κωστουλάκης) γεννήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης.
Σπούδασε νομικά και εργάστηκε ως δικηγόρος και στη συνέχεια ως δημόσιος υπάλληλος σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη και τέλος στην Αθήνα, όπου έζησε ως το θάνατό του.
Την πρώτη επίσημη εμφάνισή του στη λογοτεχνία πραγματοποίησε το 1932 με τη δημοσίευση σε συνέχειες στο περιοδικό Νέα Εστία της νουβέλας "Σε πόλεμο με τον εαυτό μου", η οποία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους κριτικούς.
Ακολούθησε η έκδοση του μυθιστορήματος Κρίσις… στη Θεσσαλονίκη (1934) και τρία ακόμη μυθιστορήματα με μεγάλα χρονικά διαστήματα ανάμεσά τους, ως το 1971 οπότε τιμήθηκε με το δεύτερο κρατικό βραβείο μυθιστορήματος για το έργο του "Συλλογή από μαχαίρια", βράβευση η οποία προκάλεσε την οργισμένη αντίδρασή του.

Στο χώρο των λογοτεχνικών περιοδικών της εποχής οι εμφανίσεις του Λευκού σπανίζουν - κάποιες δημοσ…