Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ολυμπιακός... 4Χ4 στην Ευρωλίγκα !

Ο Ολυμπιακός πέρασε νικηφόρα από το Βελιγράδι και διεύρυνε σε 4-0 το σερί του στον 4ο όμιλο της Ευρωλίγκας. Οι «ερυθρόλευκοι» επικράτησαν 62-57 του Ερυθρού Αστέρα στην «Κόμπανκ Αρίνα» και υποχρέωσαν τους Σέρβους στη δεύτερη ήττα τους στον όμιλο.
Πρώτος σκόρερ του Ολυμπιακού ο Βασίλης Σπανούλης (14π.), ο οποίος χάρισε τη νίκη στους «ερυθρολεύκους» από τη γραμμή των ελευθέρων βολών στα τελευταία δευτερόλεπτα (3/4), όταν οι Σέρβοι μείωσαν σε 57-59 στα 25» πριν από τη λήξη. Από τον Ερυθρό Αστέρα που δεν αξιοποίησε τα επιθετικά ριμπάουντ (18 έναντι 10 του Ολυμπιακού), λόγω της αστοχίας του (37% στα δίποντα, 18% στα τρίποντα, 57% στις βολές), ξεχώρισε ο Μπόμπαν Μαριάνοβιτς με νταμπλ νταμπλ (13π., 14ρ.).

Τα δεκάλεπτα: 14-1326-3736-5057-62
Ο Ολυμπιακός μπήκε «ζεστός» από τα 6.75 και με τρία «κολλητά» τρίποντα (Αγραβάνης, Λαφαγιέτ, Σπανούλης) οι «ερυθρόλευκοι», που απέδωσαν τα μέγιστα στην άμυνα, προηγήθηκαν με 9-2 στο 4′. Ωστόσο, η ομάδα του Γιάννη Σφαιρόπουλου «κόλλησε» στη συνέχεια στην επίθεση, υπέπεσε σε διαδοχικά λάθη με αποτέλεσμα οι Σέρβοι να τρέξουν επιμέρους σκορ 12-2 και να προηγηθούν στο 9′ με 14-11.
Η έξοδος του «γίγαντα», Μπόμπαν Μαριάνοβιτς, στο δεύτερο δεκάλεπτο βοήθησε τον Ολυμπιακό να πλησιάσει κοντά στο καλάθι και να βελτιώσει το ποσοστό ευστοχίας του στα δίποντα (από 2/9 στο α” δεκ. μέτρησε στο β” 6/9). Παράλληλα, η επιλογή του Σφαιρόπουλου να ξεκουράσει τον Σπανούλη στο μεγαλύτερο μέρος της δεύτερης περιόδου και να παίξει με τρία γκαρντ (Σλούκα, Μάντζαρη, Κατσίβελη) απέδωσε αμυντικά και οι «ερυθρόλευκοι» με επιμέρους σκορ 7-13 προηγήθηκαν στο 18′ για πρώτη φορά με +15 πόντους (21-36). Στα συν και η επιστροφή του Τρεμέλ Ντάρντεν, ο οποίος στα 5 λεπτά που χρησιμοποιήθηκε πέτυχε ένα τρίποντο και σιγά-σιγά μπαίνει και αυτός στους ρυθμούς της ομάδας.
Σε αυτό το διάστημα ο Ντάνστον κέρδισε τις μάχες κοντά στο καλάθι (9π. και 4ρ. στο β” δεκ.) και ο Ολυμπιακός χωρίς να απειληθεί πήρε το δρόμο προς τα αποδυτήρια στο +11 (26-37). Με τους Σέρβους να μην μπορούν να βρουν στόχο από τα 6.75 ούτε στην τρίτη περίοδο (1/6 τρίποντα), να συμπληρώνουν τα 11 λάθη και τον Ολυμπιακό να συνεχίζει να αποδίδει τα μέγιστα στην άμυνα, η ελληνική ομάδα παρέμεινε σε απόσταση ασφαλείας και μπήκε στο τελευταίο δεκάλεπτο στο +14 (36-50 στο 30′).
Οι παίκτες του Ερυθρού Αστέρα, πάντως, δεν τα παράτησαν, ο Μαριάνοβιτς έδωσε ρεσιτάλ κάτω από τα καλάθια και στο 38′ πλησίασαν στους -2 πόντους (55-57). Ωστόσο, οι λάθος επιλογές στην επίθεση δεν τους επέτρεψαν την ανατροπή και ο Ολυμπιακός κατάφερε από τη γραμμή των ελευθέρων βολών με τους Πέτγουεϊ, Σπανούλη (5/7 βολές) να δραπετεύσει από το Βελιγράδι με τη νίκη.
ΔΙΑΙΤΗΤΕΣ: Ιερεθουέλο (Ισπανία), Βιατόρ (Γαλλία), Νουράν (Τουρκία)
Οι συνθέσεις:
ΕΡΥΘΡΟΣ ΑΣΤΕΡΑΣ (Ντέγιαν Ράντονιτς): Γουίλιαμς 7 (1), Ντάνγκουπιτς 2, Μίτροβιτς 4, Λάζιτς 5, Μπλάζιτς 10 (2), Κάλινιτς 10, Μαριάνοβιτς 13 (14ρ.), Τζένκινς 2, Γιόβιτς, Ζίρμπες 4.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ (Γιάννης Σφαιρόπουλος): Πέτγουεϊ 8 (2), Χάντερ 2, Ντάνστον 11, Σπανούλης 14 (3), Σλούκας 4, Αγραβάνης 8 (2), Μάντζαρης 7 (1), Κατσίβελης, Λαφαγιέρ 5 (1), Ντάρντεν 3 (1).

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έτσι χάθηκε ο Καπετάν Πελοπίδας....

Πιτσιωτά:Ένα από τα δέκα ορεινά χωριά του Δήμου Αγίου Γεωργίου Τυμφρηστού του νομού Φθιώτιδος, χτισμένο σε μια ρεματιά, πλούσιο σε νερά,με τις βουνοπλαγιές κατάφυτες από βελανιδιές και έλατα.    Στα εξήντα σπίτια προπολεμικά κατοικούσαν 300 άτομα με 50 μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο                                                                                                  Και να μια μέρα χτυπά η καμπάνα πιο ζωηρά. Έχομε πόλεμο, επιστράτευση.                                         Αρκετοί στρατεύσιμοι πολέμησαν στο Αλβανικό μέτωπο και όλοι γύρισαν πίσω στο χωριό. Έχουμε κατοχή. Μα στο χωριό μας μόνο μια φορά πέρασε ένας λόχος Ιταλών και μετά όταν φούντωσε το αντάρτικο είχαμε ελεύθερη Ελλάδα. Ο Άρης Βελουχιώτης μετά την πρώτη του εμφάνιση στις 7 Ιούνη 1942 στη Δομνίστα συνεχίζει τις εμφανίσεις του από χωριό σε χωριό σε όλη την περιτυμφρήστεια περιοχή.
Θυμάμαι τότε ένα απόγευμα που με το χτύπημα της καμπάνας μαζευτήκαμε στο προαύλιο του Σχολείου όπου μας μίλησε ο Άρης. “Είμαστε μ…

Η Τέχνη στα χρόνια της Αντίστασης

Στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα 1941 - 1944 δεν πήραν μέρος μόνον οι ένοπλοι και οι άλλοι αγωνιστές που πλαισίωναν τις αντιστασιακές οργανώσεις, αλλά και ο πνευματικός κόσμος της χώρας.
Λογοτέχνες, θεατρικοί συγγραφείς, συνθέτες, ηθοποιοί, ζωγράφοι, χαράκτες, δημοσιογράφοι.

 Εμπνεόμενοι από τον αγώνα για την ελευθερία και από τα ιδανικά της Αντίστασης,οι πνευματικοί άνθρωποι δημιούργησαν μια νέα λογοτεχνία, ένα νέο θεατρικό λόγο, μια νέα μουσική, επαναστατικά τραγούδια, νέες μορφές εικαστικών τεχνών.
Δημιούργησαν την αντιστασιακή Τέχνη που ξεσήκωνε το λαό κατά των κατακτητών και συγχρόνως απαθανάτιζε τους αγώνες και τις θυσίες του.
Η ελληνική αντιστασιακή Τέχνη πήρε τέτοια έκταση και δύναμη, που δε συναντάται σε καμία άλλη κατεχόμενη χώρα.
Η πολιτιστική έκρηξη, που άρχισε από τις πρώτες μέρες της Κατοχής και κορυφώθηκε το καλοκαίρι του 1944, υπήρξε ένα θαύμα που προοιωνιζόταν ένα λαμπρό μέλλον για το νεοελληνικό πολιτισμό. Δυστυχώς, όμως, η ιμπεριαλιστική επέμβαση, που με ραδιου…

Κωστουλάκης Κωνσταντίνος (Λευκός Αρκάδιος)

ΑΡΚΑΔΙΟΣ ΛΕΥΚΟΣ (1905-1983)
Ο Αρκάδιος Λευκός (πραγματικό όνομα Κωνσταντίνος Κωστουλάκης) γεννήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης.
Σπούδασε νομικά και εργάστηκε ως δικηγόρος και στη συνέχεια ως δημόσιος υπάλληλος σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη και τέλος στην Αθήνα, όπου έζησε ως το θάνατό του.
Την πρώτη επίσημη εμφάνισή του στη λογοτεχνία πραγματοποίησε το 1932 με τη δημοσίευση σε συνέχειες στο περιοδικό Νέα Εστία της νουβέλας "Σε πόλεμο με τον εαυτό μου", η οποία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους κριτικούς.
Ακολούθησε η έκδοση του μυθιστορήματος Κρίσις… στη Θεσσαλονίκη (1934) και τρία ακόμη μυθιστορήματα με μεγάλα χρονικά διαστήματα ανάμεσά τους, ως το 1971 οπότε τιμήθηκε με το δεύτερο κρατικό βραβείο μυθιστορήματος για το έργο του "Συλλογή από μαχαίρια", βράβευση η οποία προκάλεσε την οργισμένη αντίδρασή του.

Στο χώρο των λογοτεχνικών περιοδικών της εποχής οι εμφανίσεις του Λευκού σπανίζουν - κάποιες δημοσ…