Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Ολυμπιακός σφράγισε» την πρόκρισή του στα play offs,παραμένοντας ζωντανός και για το πλεονέκτημα έδρας.

Ο Ολυμπιακός των σημαντικών απουσιών χάρη σε ένα εξαιρετικό τέταρτο δεκάλεπτο πήρε τη νίκη απέναντι στην Αναντολού Εφές (86-75) και έμεινε "ζωντανός" όσον αφορά το πλεονέκτημα έδρας στα play offs.
Το κλίμα, πριν την έναρξη του αγώνα, ήταν ιδιαιτέρως φορτισμένο. Αυτό έπαιξε ρόλο από την παρουσία των Ντούσαν Ίβκοβιτς και Στράτου Περπέρογλου, οι οποίοι τιμήθηκαν από την "ερυθρόλευκη" ΚΑΕ. Την ώρα του αγώνα, όμως, όλα αυτά ξεχάστηκαν και ο καθένας αγωνίστηκε για τη νίκη.
Κι ενώ η Εφές ήταν ανώτερη στα τρία πρώτα δεκάλεπτα, στο τέταρτο "μίλησε" ο νόμος του ΣΕΦ. Για την ακρίβεια, ο Ολυμπιακός ανέβασε την απόδοσή του και χάρη στην καταπληκτική εμφάνιση των Όλιβερ Λαφαγιέτ, Ιωάννη Παπαπέτρου και Γιώργου Πρίντεζη πήρε μια πολύ σπουδαία νίκη με 86-75.
Οι τρεις προαναφερθέντες ολοκλήρωσαν την αναμέτρηση με 17, 12 και 15 πόντους, ενώ ο "Πρι" μάζεψε και 12 ριμπάουντ, αντίστοιχα, όντες οι πρώτοι σκόρερ των νικητών. Από την άλλη πλευρά, το μεγάλο παιχνίδι του Στράτου Περπέρογλου με 23 πόντους δεν είχε αντίκρυσμα.
Με αυτή τη νίκη, οι "ερυθρόλευκοι" εξασφάλισαν την παρουσία τους στα πλέι οφ της Euroleague για δέκατη διαδοχική χρονιά!
Ο αγώνας
Οι γηπεδούχοι βρήκαν λύσεις από τα τρίποντα και χάρη στους Ντάρντεν και Μάντζαρη πήραν προβάδισμα (6-2, 3'). Οι φιλοξενούμενοι ισορρόπησαν την κατάσταση, όμως. Ο Σάρις ανέλαβε δράση, ο Τζάνινγκ τον ακολούθησε και το προβάδισμα άλλαξε χέρια (8-10, 5').
Ο Αμερικανός πρώην παίκτης της Σιένα συνέχισε να "εκτελεί" και ο Περπέρογλου τον ακολούθησε (10-16, 7'). Οι "ερυθρόλευκοι" είχαν μπλοκαριστεί, αλλά ανέτρεψαν την κατάσταση άμεσα. Πώς; Τρέχοντας επί μέρους σκορ 7-0 με Λοτζέσκι, Χάντερ και Πρίντεζη. Κάπως έτσι το 10-16 του 7ου λεπτού έγινε 17-16 στο τέλος της πρώτης περιόδου.
Με την έναρξη της δεύτερης περιόδου οι φιλοξενούμενοι αντέδρασαν. Ο Μίλκο Μπιέλιτσα έκανε αισθητή την παρουσία του και με την βοήθεια του Νέναντ Κρστιτς, ανέτρεψαν την κατάσταση (17-22, 12'). Σε αυτό, μάλιστα βοήθησε και το γεγονός πως οι Πειραιώτες είχαν μείνει στο 0 για δύο λεπτά. Η τουρκική ομάδα δεν χάρηκε για πολύ το +5. Κατσίβελης και Λαφαγιέτ απάντησαν άμεσ, με τη διαφορά να μειώνεται στην ελάχιστη τιμή (21-22, 13'). Παρά τις προσπάθειες των γηπεδούχων, Μπιέλιτσα και Μπατούκ έδιναν λύσεις στην ομάδα τους (23-27, 14').
Από εκείνο το σημείο, όμως, η άμυνα των παικτών του Γιάννη Σφαιρόπουλου αντέδρασε με τον καλύτερο τρόπο. Οι Τούρκοι έμειναν στο 0 για 2'40'' και χάρη σε ένα 6-0 επί μέρους από Λαφαγιέτ και Παπαπέτρου το προβάδισμα άλλαξε ξανά χέρια (29-27, 15'). Για μία ακόμα φορά ο Στράτος Περπέρογλου έκανε αισθητή την παρουσία του, δίνοντας το προβάδισμα στην ομάδα του (32-33, 18'). Τα καλάθια των Κρστιτς και Πρίντεζη δεν άλλαξαν την κατάσταση (34-35, 19'). Ο Ντάνστον με 1/2 βολές ισοφάρισε σε 35-35, σκορ με το οποίο έκλεισε το πρώτο μέρος, καθώς το σουτ του Οσμάν δεν βρήκε στόχο.
Το ξεκίνημα του δευτέρου μέρους βρήκε τις δύο ομάδες να συμβαδίζουν στο σκορ (38-38, 21'). Οι προσπάθειες του Νέναντ Κρστιτς δημιούργησαν νέα κατάσταση στο παιχνίδι (38-42, 22'). Οι γηπεδούχοι αντέδρασαν και ισοφάρισαν ξανά με Ντάνστον και Μάντζαρη (42-42, 23'). Οι κυπελλούχοι Τουρκίας διατήρησαν το προβάδισμα, δια χειρός Περπερογλου και Ερτέλ (46-50, 25'). Κάθε φορά που οι παίκτες του Γιάννη Σφαιρόπουλου πλησίαζαν στο σκορ, ακολουθούσε άμεση απάντηση. Αυτή τη φορά από τον Μπατούκ (49-53, 27').
Οι γηπεδούχοι "χτυπούσαν" κάτω από το καλάθι και χάρη σε καλάθια των Χάντερ και Πρίντεζη το παιχνίδι ξεκίνησε από την αρχή (53-53, 29'). Η αντίδραση της Εφές δεν άργησε να έρθει. Κρστιτς και Ερτέλ (κυρίως) με επί μέρους 4-0 ολοκλήρωσαν το δεκάλεπτο με την ομάδα του Ντούσαν Ίβκοβιτς να είναι σε θέση οδηγού (53-57). Από την άλλη, ο Ολυμπιακός είχε δύο ευκαιρίες να αλλάξει τα πράγματα, όμως τα τρίποντα των Λαφαγιέτ (0/4 μέχρι εκείνο το σημείο) και Αγραβάνη (0/2 μέχρι εκείνο το σημείο), δεν βρήκαν στόχο.
Στα πρώτα λεπτά της τέταρτης περιόδου ο Ιωάννης Παπαπέτρου πήρε τον Ολυμπιακό από το χέρι. Με δικές του προσπάθειες άλλαξαν τα δεδομένα. Αρχικά έφερε το παιχνίδι στα ίσια (57-57, 31'), ενώ λίγο αργότερα πήρε τη σκυτάλη ο Λαφαγιέτ, για να δώσει προβάδισμα στην ομάδα του (59-57). Κάπου εκεί "μίλησε' ο Στράτος Περπέρογλου. Ο Έλληνας φόργουορντ με το 4ο τρίποντο (σε 8 προσπάθειες, μέχρι το 32'), έβαλε ξανά μπροστά στο σκορ την ομάδα του, για να τον ακολουθήσει ο Μίλκο Μπιέλιτσα (59-62, 32'). Ο Παπαπέτρου φώναξε, εκ νέου, "παρών" (62-62, 33'). Οι γηπεδούχοι πήραν και πάλι προβάδισμα με τον Ντάνστον (64-63, 34').
Από τα μέσα της περιόδου ξεκίνησαν να μπαίνουν και τα τρίποντα. Λαφαγιέτ και Παπαπέτρου "εκτέλεσαν" κάθε αμυντικό πλάνο των παικτών της Εφές και η διαφορά εκτοξεύτηκε στους 7 πόντους (73-66, 35'). Οι "ερυθρόλευκοι" είχαν την ψυχολογία και κατάφεραν όχι μόνο να διαχειριστούν το προβάδισμά τους, αλλά και να το αυξήσουν. Πρίντεζης και Λοτζέσκι πήραν προσπάθειες και η διαφορά έφτασε στους 9 πόντους, για πρώτη φορά (80-71, 38'). Ο Στράτος Περπέρογλου προσπαθούσε μόνος του να γυρίσει το παιχνίδι (80-75, 1'25'' για το τέλος).Ο Γιώργος Πρίντεζης έδωσε τη "χαριστική βολή" στους Τουρκους με τρίποντο (83-75, 39'). Μέχρι το φινάλε του αγώνα δεν άλλαξε κάτι, με τον Ολυμπιακό να παίρνει τη σπουδαία νίκη με 86-75.

Δεκάλεπτα: 17-16, 35-35, 53-57, 86-75

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έτσι χάθηκε ο Καπετάν Πελοπίδας....

Πιτσιωτά:Ένα από τα δέκα ορεινά χωριά του Δήμου Αγίου Γεωργίου Τυμφρηστού του νομού Φθιώτιδος, χτισμένο σε μια ρεματιά, πλούσιο σε νερά,με τις βουνοπλαγιές κατάφυτες από βελανιδιές και έλατα.    Στα εξήντα σπίτια προπολεμικά κατοικούσαν 300 άτομα με 50 μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο                                                                                                  Και να μια μέρα χτυπά η καμπάνα πιο ζωηρά. Έχομε πόλεμο, επιστράτευση.                                         Αρκετοί στρατεύσιμοι πολέμησαν στο Αλβανικό μέτωπο και όλοι γύρισαν πίσω στο χωριό. Έχουμε κατοχή. Μα στο χωριό μας μόνο μια φορά πέρασε ένας λόχος Ιταλών και μετά όταν φούντωσε το αντάρτικο είχαμε ελεύθερη Ελλάδα. Ο Άρης Βελουχιώτης μετά την πρώτη του εμφάνιση στις 7 Ιούνη 1942 στη Δομνίστα συνεχίζει τις εμφανίσεις του από χωριό σε χωριό σε όλη την περιτυμφρήστεια περιοχή.
Θυμάμαι τότε ένα απόγευμα που με το χτύπημα της καμπάνας μαζευτήκαμε στο προαύλιο του Σχολείου όπου μας μίλησε ο Άρης. “Είμαστε μ…

Η Τέχνη στα χρόνια της Αντίστασης

Στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα 1941 - 1944 δεν πήραν μέρος μόνον οι ένοπλοι και οι άλλοι αγωνιστές που πλαισίωναν τις αντιστασιακές οργανώσεις, αλλά και ο πνευματικός κόσμος της χώρας.
Λογοτέχνες, θεατρικοί συγγραφείς, συνθέτες, ηθοποιοί, ζωγράφοι, χαράκτες, δημοσιογράφοι.

 Εμπνεόμενοι από τον αγώνα για την ελευθερία και από τα ιδανικά της Αντίστασης,οι πνευματικοί άνθρωποι δημιούργησαν μια νέα λογοτεχνία, ένα νέο θεατρικό λόγο, μια νέα μουσική, επαναστατικά τραγούδια, νέες μορφές εικαστικών τεχνών.
Δημιούργησαν την αντιστασιακή Τέχνη που ξεσήκωνε το λαό κατά των κατακτητών και συγχρόνως απαθανάτιζε τους αγώνες και τις θυσίες του.
Η ελληνική αντιστασιακή Τέχνη πήρε τέτοια έκταση και δύναμη, που δε συναντάται σε καμία άλλη κατεχόμενη χώρα.
Η πολιτιστική έκρηξη, που άρχισε από τις πρώτες μέρες της Κατοχής και κορυφώθηκε το καλοκαίρι του 1944, υπήρξε ένα θαύμα που προοιωνιζόταν ένα λαμπρό μέλλον για το νεοελληνικό πολιτισμό. Δυστυχώς, όμως, η ιμπεριαλιστική επέμβαση, που με ραδιου…

Κωστουλάκης Κωνσταντίνος (Λευκός Αρκάδιος)

ΑΡΚΑΔΙΟΣ ΛΕΥΚΟΣ (1905-1983)
Ο Αρκάδιος Λευκός (πραγματικό όνομα Κωνσταντίνος Κωστουλάκης) γεννήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης.
Σπούδασε νομικά και εργάστηκε ως δικηγόρος και στη συνέχεια ως δημόσιος υπάλληλος σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη και τέλος στην Αθήνα, όπου έζησε ως το θάνατό του.
Την πρώτη επίσημη εμφάνισή του στη λογοτεχνία πραγματοποίησε το 1932 με τη δημοσίευση σε συνέχειες στο περιοδικό Νέα Εστία της νουβέλας "Σε πόλεμο με τον εαυτό μου", η οποία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους κριτικούς.
Ακολούθησε η έκδοση του μυθιστορήματος Κρίσις… στη Θεσσαλονίκη (1934) και τρία ακόμη μυθιστορήματα με μεγάλα χρονικά διαστήματα ανάμεσά τους, ως το 1971 οπότε τιμήθηκε με το δεύτερο κρατικό βραβείο μυθιστορήματος για το έργο του "Συλλογή από μαχαίρια", βράβευση η οποία προκάλεσε την οργισμένη αντίδρασή του.

Στο χώρο των λογοτεχνικών περιοδικών της εποχής οι εμφανίσεις του Λευκού σπανίζουν - κάποιες δημοσ…