Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μια μικρή αναδρομή στην ΕΡΤ των εφτά δεκαετιών

 Ήταν 16 Ιουλίου του 1945 όταν εγκαινιάστηκε επίσημα και λειτούργησε ο
Ραδιοφωνικός Σταθμός Αθηνών του Εθνικού Ιδρύματος Ραδιοφωνίας. 
 Κάντε κλικ  ΕΔΩ  και ακούστε το σήμα του «τσοπανάκου», μια ειδική σύνθεση με φλογέρα και κουδούνια,
εξαιρετικά χαρακτηριστική μέχρι και σήμερα.

Εξέπεμψε από τις εγκαταστάσεις που εξέπεμπε από το 1938 ο
κρατικός Ραδιοφωνικός Σταθμός Αθηνών.
Οι εκπομπές παράγονταν στους ραδιοθαλάμους του Ζαππείου και χρησιμοποιήθηκε η κεραία μεσαίων κυμάτων των Λιοσίων.
Την πρώτη περίοδο μετά την ίδρυση του ραδιοσταθμού βασικός διοργανωτής ήταν ο στρατηγός Χριστόδουλος Τσιγάντες.
Διευθυντές διετέλεσαν σημαντικοί λογοτέχνες, όπως ο Στρατής Μυριβήλης και ο Οδυσσέας Ελύτης.

Κατά την αποχώρησή τους οι Γερμανοί ανατίναξαν το ιστό της κεραίας, με αποτέλεσμα το κόστος επανενεργοποίησης της να είναι μεγάλο.
Από την πρώτη κι όλας εκπομπή του ραδιοσταθμού Αθηνών, χρησιμοποιήθηκε το σήμα του «τσοπανάκου», μια ειδική σύνθεση με φλογέρα και κουδούνια, εξαιρετικά χαρακτηριστική μέχρι και σήμερα. 
Ακολουθούσε ο εκφωνητής που άρθρωνε τη φράση «Εδώ Αθήναι».
Στις 23 Φεβρουαρίου 1966 ξεκίνησε η λειτουργία του πειραματικού τηλεοπτικού σταθμού. Στις 11 Μαΐου του 1952 ξεκίνησε τη λειτουργία του το Δεύτερο Πρόγραμμα.
Αποτέλεσε μια προσπάθεια εναλλακτικού ψυχαγωγικού προγράμματος, συμπληρωματικού ως προς το πρώτο πρόγραμμα.
Αρχικά εξέπεμψε στους 666 χιλιόκυκλους, ενώ με το πέρασμα του χρόνου η συχνότητα άλλαξε στους 1386 στα μεσαία, τους 93,6 στα FM για να καταλήξει σήμερα στους 103,7 και 102,9 μεγάκυκλους στα FM.
Το Τρίτο Πρόγραμμα βγήκε στον αέρα στις 19 Σεπτεμβρίου του 1954.
Ο σταθμός είχε ως κύριο πρόγραμμα εκπομπές με κλασική μουσική, ενώ γνώρισε σημαντική άνθηση την περίοδο που επικεφαλής βρίσκονταν ο Μάνος Χατζιδάκις.

 Διαβάστε (εδω) το ΦΕΚ κατάργησης της ΕΡΤ
   
Το Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας μετονομάζεται σε ΕΙΡΤ (Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας Τηλεοράσεως. Το 1976 μετονομάζεται σε ΕΡΤ.
Το νομικό καθεστώς της άλλαξε το 1976, όταν από ίδρυμα μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εταιρεία. Το 1982 συγχωνεύτηκε με την ΥΕΝΕΔ σε έναν ενιαίο φορέα της Ελληνικής Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης.

Η Ε.Ρ.Τ έχει τρεις εθνικής εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς, την ΕΤ1 και τη ΝΕΤ που εκπέμπουν από την Αθήνα και την ΕΤ3 που εκπέμπει από τη Θεσσαλονίκη.
Εκπέμπει σε άλλες χώρες δορυφορικά μέσω του ERT World.
Στις 20 Μαρτίου 2006 η Ε.Ρ.Τ. έθεσε σε λειτουργία ελεύθερο πρόγραμμα Ψηφιακής Τηλεόρασης. Από τις 27 Απριλίου 2011, η ΕΡΤ εκπέμπει πιλοτικά το πρώτο κανάλι υψηλής ευκρίνειας, το ERT HD.

Η ΕΤ1 είναι ο πρώτος τηλεοπτικός σταθμός της ΕΡΤ. Θεωρητικά είναι διάδοχο κανάλι του ΕΙΡΤ (Εθνικόν Ίδρυμα Ραδιοφωνίας Τηλεοράσεως), το οποίο το 1976 μετονομάστηκε σε ΕΡΤ και με την απόσπαση της ραδιοφωνίας το 1987 σε ΕΤ1. Ιδρύθηκε το 1966.
Η ΝΕΤ θεωρείται διάδοχο κανάλι της ΥΕΝΕΔ. Το 1982 μετονομάστηκε σε ΕΡΤ 2 ( Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση 2), με τη συγχώνευσή του με την ΕΡΤ το 1987 μετονομάστηκε σε ΕΤ2 (Ελληνική Τηλεόραση 2). Από το 1997 μετονομάστηκε σε ΝΕΤ (Νέα Ελληνική Τηλεόραση).

Στις 18 Αυγούστου 2011, ανακοινώθηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, ότι η ΕΤ1 πρόκειται να κλείσει και το πρόγραμμά της θα μοιραστεί ανάμεσα στη ΝΕΤ και την ΕΤ3, κάτι το οποίο τελικά δεν έγινε.

Για πολλούς όμως σηματοδότησε την αρχή του τέλους. Λίγο πριν από τα μεσάνυχτα τις 12ης Ιουνίου η εκπομπή του σήματος της ΕΡΤ διακόπηκε.  

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έτσι χάθηκε ο Καπετάν Πελοπίδας....

Πιτσιωτά:Ένα από τα δέκα ορεινά χωριά του Δήμου Αγίου Γεωργίου Τυμφρηστού του νομού Φθιώτιδος, χτισμένο σε μια ρεματιά, πλούσιο σε νερά,με τις βουνοπλαγιές κατάφυτες από βελανιδιές και έλατα.    Στα εξήντα σπίτια προπολεμικά κατοικούσαν 300 άτομα με 50 μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο                                                                                                  Και να μια μέρα χτυπά η καμπάνα πιο ζωηρά. Έχομε πόλεμο, επιστράτευση.                                         Αρκετοί στρατεύσιμοι πολέμησαν στο Αλβανικό μέτωπο και όλοι γύρισαν πίσω στο χωριό. Έχουμε κατοχή. Μα στο χωριό μας μόνο μια φορά πέρασε ένας λόχος Ιταλών και μετά όταν φούντωσε το αντάρτικο είχαμε ελεύθερη Ελλάδα. Ο Άρης Βελουχιώτης μετά την πρώτη του εμφάνιση στις 7 Ιούνη 1942 στη Δομνίστα συνεχίζει τις εμφανίσεις του από χωριό σε χωριό σε όλη την περιτυμφρήστεια περιοχή.
Θυμάμαι τότε ένα απόγευμα που με το χτύπημα της καμπάνας μαζευτήκαμε στο προαύλιο του Σχολείου όπου μας μίλησε ο Άρης. “Είμαστε μ…

Κωστουλάκης Κωνσταντίνος (Λευκός Αρκάδιος)

ΑΡΚΑΔΙΟΣ ΛΕΥΚΟΣ (1905-1983)
Ο Αρκάδιος Λευκός (πραγματικό όνομα Κωνσταντίνος Κωστουλάκης) γεννήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης.
Σπούδασε νομικά και εργάστηκε ως δικηγόρος και στη συνέχεια ως δημόσιος υπάλληλος σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη και τέλος στην Αθήνα, όπου έζησε ως το θάνατό του.
Την πρώτη επίσημη εμφάνισή του στη λογοτεχνία πραγματοποίησε το 1932 με τη δημοσίευση σε συνέχειες στο περιοδικό Νέα Εστία της νουβέλας "Σε πόλεμο με τον εαυτό μου", η οποία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους κριτικούς.
Ακολούθησε η έκδοση του μυθιστορήματος Κρίσις… στη Θεσσαλονίκη (1934) και τρία ακόμη μυθιστορήματα με μεγάλα χρονικά διαστήματα ανάμεσά τους, ως το 1971 οπότε τιμήθηκε με το δεύτερο κρατικό βραβείο μυθιστορήματος για το έργο του "Συλλογή από μαχαίρια", βράβευση η οποία προκάλεσε την οργισμένη αντίδρασή του.

Στο χώρο των λογοτεχνικών περιοδικών της εποχής οι εμφανίσεις του Λευκού σπανίζουν - κάποιες δημοσ…

Η Τέχνη στα χρόνια της Αντίστασης

Στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα 1941 - 1944 δεν πήραν μέρος μόνον οι ένοπλοι και οι άλλοι αγωνιστές που πλαισίωναν τις αντιστασιακές οργανώσεις, αλλά και ο πνευματικός κόσμος της χώρας.
Λογοτέχνες, θεατρικοί συγγραφείς, συνθέτες, ηθοποιοί, ζωγράφοι, χαράκτες, δημοσιογράφοι.

 Εμπνεόμενοι από τον αγώνα για την ελευθερία και από τα ιδανικά της Αντίστασης,οι πνευματικοί άνθρωποι δημιούργησαν μια νέα λογοτεχνία, ένα νέο θεατρικό λόγο, μια νέα μουσική, επαναστατικά τραγούδια, νέες μορφές εικαστικών τεχνών.
Δημιούργησαν την αντιστασιακή Τέχνη που ξεσήκωνε το λαό κατά των κατακτητών και συγχρόνως απαθανάτιζε τους αγώνες και τις θυσίες του.
Η ελληνική αντιστασιακή Τέχνη πήρε τέτοια έκταση και δύναμη, που δε συναντάται σε καμία άλλη κατεχόμενη χώρα.
Η πολιτιστική έκρηξη, που άρχισε από τις πρώτες μέρες της Κατοχής και κορυφώθηκε το καλοκαίρι του 1944, υπήρξε ένα θαύμα που προοιωνιζόταν ένα λαμπρό μέλλον για το νεοελληνικό πολιτισμό. Δυστυχώς, όμως, η ιμπεριαλιστική επέμβαση, που με ραδιου…