Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παρά την επική εμφάνιση του Νάβας...ήρωας στη «ρώσικη ρουλέτα» αναδείχθηκε ο Κρουλ !




Η Ολλανδία ξόρκισε την κατάρα των πέναλτι επικρατώντας με 4-3 (κ.α. και παρ. 0-0) την Κόστα Ρίκα του ανίκητου Κέιλορ Νάβας! Μυθικός ο γκολκίπερ των Κοσταρικανών, αλλά ο Κρουλ, που μπήκε αλλαγή του Σίλεσεν, έπιασε δύο πέναλτι! Τρία δοκάρια οι οράνιε!
Σε έναν δραματικό αγώνα με τους Ολλανδούς να έχουν τρία δοκάρια (δύο ο Σνάιντερ), ο Νάβας να έχει κατεβάσει ρολλά μαζί με την άμυνα των Κοσταρικανών, χρειάστηκε να κάνει αλλαγή τον τερματοφύλακα του ο Φαν Χάαλ στο τελευταίο λεπτό της παράτασης για να πάρει την πρόκριση η Ολλανδία στα πέναλτι (4-3) με ήρωα τον Κρουλ! 
Ανίκητος Νάβας
Στα προηγούμενα 120 λεπτά είχαμε δει ένα 0-0 χάρη στις εκπληκτικές αποκρούσεις του Νάβας, την αστοχία των οράνιε και τα... δοκάρια! 

Παλληκάρια οι Κοσταρικανοί, φεύγουν με ψηλά το κεφάλι, πέφτοντας στα πέναλτι, αλλά η Ολλανδία άξιζε να το είχε καθαρίσει από πριν! Πάμε λοιπόν για ημιτελικό Ολλανδία-Αργεντινή!

Από το 1` ένα ήταν εμφανές: οι Ολλανδοί (3-4-3) ήθελαν να κάνουν παιχνίδι και οι Κοσταρικανοί (5-4-1) περίμεναν πίσω από την μπάλα. Οι "οράνιε" είχαν πάνω από 75% κατοχή και με Ντεπάι, Ρόμπεν από τα άκρα προσπαθούσαν κυρίως να διασπάσουν την άμυνα των αντιπάλων τους. Φάση δεν είδαμε μέχρι το 21`, όταν ο Νάβας απέκρουσε το σουτ του Φαν Πέρσι και στη συνέχεια του Σνάιντερ! Ο Κάμπελ στο μεταξύ με την ταχύτητα του δημιουργούσε κάποια ρήγματα από δεξιά, αλλά δεν είχε στηρίγματα.
Λίγο μετά σε μια σχεδόν φάση καρμπόν με του 21`, στο 27` ούτε ο Ντεπάι μπόρεσε να νικήσει τον Νάβας! Στο 34` από εκτέλεση φάουλ του Μπολάνιος, έγινε κεφαλιά-πάσα και «ψαλίδι» του Μπόρχες, που έδιωξε στη μικρή περιοχή ο Φαν Πέρσι, στην πρώτη απειλητική στιγμή των Κοσταρικανών. 
Ο Νάβας στο μεταξύ συνέχιζε το κρεσέντο του στο 39` αποκρούοντας και το φάουλ του Σνάιντερ! Αυτό ήταν το πρώτο μέρος: ατελείωτο πάσινγκ γκέιμ και κατοχή οι Ολλανδοί και οι Κεντροαμερικανοί άμυνα και... Νάβας!
                                             Δοκάρια και... Νάβας!
Φωτογραφία από τα παιδικά χρόνια του Νάβας
Φωτογραφία από τα παιδικά χρόνια του Νάβας
Καμία αλλαγή στην εικόνα του αγώνα δεν είχαμε στο ξεκίνημα του β` μέρους. Οι Ολλανδοί την κατοχή και οι αντίπαλοι πίσω από την μπάλα. Oι Κοσταρικανοί, με τον (ενοχλημένο) Κάμπελ να γίνεται αλλαγή στο μεταξύ, κέρδιζαν κάποια μέτρα, αλλά πάντως φάσεις δεν βλέπαμε και το ενδεχόμενο της παράτασης ήταν κάτι παραπάνω από ορατό... Ο Φαν Χάαλ πέρασε τον Λενς στη θέση του Ντεπάι στα άκρα, αλλά ο Σνάιντερ στο 82` ήταν αυτός που σημάδεψε κάθετο δοκάρι με φάουλ! 
Ο Νάβας... φυσικά και δεν νικήθηκε ούτε από τον Φαν Πέρσι στο 84` και η αγωνία ήταν στο κατακόρυφο! Ο φορ της Γιουνάιτεντ ούτε στο 88`, ενώ στο 90+2` ο Τεχέδα απέκρουσε το σουτ του Φαν Πέρσι και η μπάλα στη συνέχεια χτύπησε οριζόντιο δοκάρι! Παράταση λοιπόν...
Παράταση, δοκάρι και...
Κουραστικό, αλλά ο Νάβας απέκρουσε και την κεφαλιά του Φλάαρ στο 94` και στη συνέχεια της φάσης ο Ακόστα με... εξεζητημένο ψαλιδάκι παραλίγο να βάλει αυτογκόλ. 
Το υπόλοιπο πρώτο μέρος του εξτρά χρόνου έληξε χωρίς άλλες συγκινήσεις, με το σκηνικό γνωστό, η Ολλανδία μπροστά και όλη η Κόστα Ρίκα πίσω. 
Ο Φαν Χάαλ έβαλε και τον Χούντελαρ μέσα και περίμενε... Ο Ρόμπεν πάντως συνέχιζε να τρέχει ασταμάτητα, προσπαθώντας με συνεχείς πλαγοκοπήσεις να νικήσει τον Νάβας. 
Ο Σίλεσεν για πρώτη φορά στο 117` (!) έκανε απόκρουση σε σουτ του Μπολάνιος! 
Κι όμως δεν είχαμε τελειώσει, αφού στο 118` ο Σνάιντερ τράνταξε το οριζόντιο δοκάρι! 
ΔΟΚΑΡΙΑ: 82', 119' Σνέιντερ, 90'+3' Φαν Πέρσι
ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ: Ραβσάν Ιρμάτοφ (Ουζμπεκιστάν)
ΚΙΤΡΙΝΕΣ: 64' Ιντι, 111' Χούντελααρ - 37' Ντίας, 52' Ουμάνια, 81' Γκονζάλες, 107' Ακόστα
Ολλανδία (Λουίς Φαν Χάαλ): Σίλεσεν (120'+1' Κρουλ), Ντε Φράι, Φλάαρ, Ιντι (106' Χούντελααρ), Κάουτ, Μπλιντ, Βάιναλντουμ, Σνέιντερ, Ρόμπεν, Ντεπάι (76' Λενς), Φαν Πέρσι.
Κόστα Ρίκα (Χουαν Πίντο): Νάβας, Ακόστα, Γκονζάλες, Ουμάνια, Γκαμπόα (79' Μίριε), Ντίας, Μπόρχες, Τεχέδα (97' Κουμπέρο), Ρουίς, Μπολάνιος, Κάμπελ (66' Ουρένια).

Ο Φαν Χάαλ στις καθυστερήσεις είχε ήδη αλλάξει  τον Σίλεσεν με τον Κρουλ για τα πέναλτι...
                                      Ήρωας ο Κρουλ!
Τα πέναλτι:
  • Μπόρχες 1-0
  • Φαν Πέρσι 1-1
  • Ρουίζ απέκρουσε ο Κρουλ 1-1
  • Ρόμπεν 2-1
  • Γκονζάλες 2-2
  • Σνάιντερ 3-2
  • Μπολάνιος 3-3
  • Κάουτ 4-3
  • Ουμάνια απέκρουσε ο Κρουλ 4-3 
Κρουλ: «Είχα δει τους Κοσταρικανούς στα πέναλτι με την Ελλάδα»Το... μυστικό της επιτυχίας του, που τον οδήγησε στη δυνατότητα να αποκρούσει δύο πέναλτι των παικτών της Κόστα Ρίκα και να δώσει στην Ολλανδία την πρόκριση στα ημιτελικά του Mundial αποκάλυψε ο Τιμ Κρουλ. «Είχα δει τους παίκτες της Κόστα Ρίκα στον αγώνα με την Ελλάδα και μελέτησα τον τρόπο που εκτέλεσαν τα πέναλτι.Μάλιστα, τους το έλεγα πριν από κάθε εκτέλεση ότι ήξερα πού πρόκειται να σουτάρουν για να τους κάνω νευρικούς», αποκάλυψε ο τερματοφύλακας των «Οράνιε». Και πρόσθεσε: «Ισως αυτό να είχε αποτέλεσμα. Το είχα ξανακάνει απέναντι στον Φρανκ Λάμπαρντ: Του είπα ότι ήξερα πού θα σουτάρει και όντως το απέκρουσα. Προσπάθησα να κάνω και πάλι το ίδιο και είμαι χαρούμενος που πέτυχε».
Οσο για τα συναισθήματά του; «Είναι εξωπραγματικό, δεν μπορώ να τα περιγράψω. Εβλεπα τους συμπαίκτες μου να τρέχουν προς το μέρος μου (σ.σ. στο τέλος). Το έχω ξαναδεί τόσες φορές στην τηλεόραση αυτό, στο τέλος μιας διαδικασίας πέναλτι όταν οι τερματοφύλακες αποκρούουν τις εκτελέσεις και δίνουν τη νίκη στην ομάδα τους. Το να συμβεί αυτό με μένα, σε προημιτελικό Παγκοσμίου Κυπέλλου, είναι κάτι εξωπραγματικό».


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έτσι χάθηκε ο Καπετάν Πελοπίδας....

Πιτσιωτά:Ένα από τα δέκα ορεινά χωριά του Δήμου Αγίου Γεωργίου Τυμφρηστού του νομού Φθιώτιδος, χτισμένο σε μια ρεματιά, πλούσιο σε νερά,με τις βουνοπλαγιές κατάφυτες από βελανιδιές και έλατα.    Στα εξήντα σπίτια προπολεμικά κατοικούσαν 300 άτομα με 50 μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο                                                                                                  Και να μια μέρα χτυπά η καμπάνα πιο ζωηρά. Έχομε πόλεμο, επιστράτευση.                                         Αρκετοί στρατεύσιμοι πολέμησαν στο Αλβανικό μέτωπο και όλοι γύρισαν πίσω στο χωριό. Έχουμε κατοχή. Μα στο χωριό μας μόνο μια φορά πέρασε ένας λόχος Ιταλών και μετά όταν φούντωσε το αντάρτικο είχαμε ελεύθερη Ελλάδα. Ο Άρης Βελουχιώτης μετά την πρώτη του εμφάνιση στις 7 Ιούνη 1942 στη Δομνίστα συνεχίζει τις εμφανίσεις του από χωριό σε χωριό σε όλη την περιτυμφρήστεια περιοχή.
Θυμάμαι τότε ένα απόγευμα που με το χτύπημα της καμπάνας μαζευτήκαμε στο προαύλιο του Σχολείου όπου μας μίλησε ο Άρης. “Είμαστε μ…

Κωστουλάκης Κωνσταντίνος (Λευκός Αρκάδιος)

ΑΡΚΑΔΙΟΣ ΛΕΥΚΟΣ (1905-1983)
Ο Αρκάδιος Λευκός (πραγματικό όνομα Κωνσταντίνος Κωστουλάκης) γεννήθηκε στο Ρέθυμνο της Κρήτης.
Σπούδασε νομικά και εργάστηκε ως δικηγόρος και στη συνέχεια ως δημόσιος υπάλληλος σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, τη Θεσσαλονίκη και τέλος στην Αθήνα, όπου έζησε ως το θάνατό του.
Την πρώτη επίσημη εμφάνισή του στη λογοτεχνία πραγματοποίησε το 1932 με τη δημοσίευση σε συνέχειες στο περιοδικό Νέα Εστία της νουβέλας "Σε πόλεμο με τον εαυτό μου", η οποία έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τους κριτικούς.
Ακολούθησε η έκδοση του μυθιστορήματος Κρίσις… στη Θεσσαλονίκη (1934) και τρία ακόμη μυθιστορήματα με μεγάλα χρονικά διαστήματα ανάμεσά τους, ως το 1971 οπότε τιμήθηκε με το δεύτερο κρατικό βραβείο μυθιστορήματος για το έργο του "Συλλογή από μαχαίρια", βράβευση η οποία προκάλεσε την οργισμένη αντίδρασή του.

Στο χώρο των λογοτεχνικών περιοδικών της εποχής οι εμφανίσεις του Λευκού σπανίζουν - κάποιες δημοσ…

Η Τέχνη στα χρόνια της Αντίστασης

Στον Εθνικοαπελευθερωτικό Αγώνα 1941 - 1944 δεν πήραν μέρος μόνον οι ένοπλοι και οι άλλοι αγωνιστές που πλαισίωναν τις αντιστασιακές οργανώσεις, αλλά και ο πνευματικός κόσμος της χώρας.
Λογοτέχνες, θεατρικοί συγγραφείς, συνθέτες, ηθοποιοί, ζωγράφοι, χαράκτες, δημοσιογράφοι.

 Εμπνεόμενοι από τον αγώνα για την ελευθερία και από τα ιδανικά της Αντίστασης,οι πνευματικοί άνθρωποι δημιούργησαν μια νέα λογοτεχνία, ένα νέο θεατρικό λόγο, μια νέα μουσική, επαναστατικά τραγούδια, νέες μορφές εικαστικών τεχνών.
Δημιούργησαν την αντιστασιακή Τέχνη που ξεσήκωνε το λαό κατά των κατακτητών και συγχρόνως απαθανάτιζε τους αγώνες και τις θυσίες του.
Η ελληνική αντιστασιακή Τέχνη πήρε τέτοια έκταση και δύναμη, που δε συναντάται σε καμία άλλη κατεχόμενη χώρα.
Η πολιτιστική έκρηξη, που άρχισε από τις πρώτες μέρες της Κατοχής και κορυφώθηκε το καλοκαίρι του 1944, υπήρξε ένα θαύμα που προοιωνιζόταν ένα λαμπρό μέλλον για το νεοελληνικό πολιτισμό. Δυστυχώς, όμως, η ιμπεριαλιστική επέμβαση, που με ραδιου…